Doorgaan naar hoofdcontent

Kijkje achter de schermen

De Stichting Boerderij en Erf waarvoor ik foto's van boerderijen maak voor hun beeldbank geeft maandelijks een nieuwsbrief uit en in die nieuwbrief stond een lezersaanbieding voor het kunstwerk wat wij kochten. Wij maakten vrij snel een afspraak met de kunstenaar Evert van Lopik en reden daarvoor naar Hardinxveld-Giessendam in de Alblasserwaard, koeienland bij uitstek.

We werden gastvrij met koffie ontvangen en mochten daarna mee naar boven om zijn atelier te bekijken en de uiteindelijke keuze te maken. Rechts op de tafel ligt het schilderij was we besloten te nemen.

Van Lopik haalt zijn inspiratie uit zijn directe omgeving, het landschap van de Alblasserwaard. Naast schilderen werkt hij ook veel met hout.


Leuk om eens op bezoek te zijn bij de kunstenaar achter het werk wat in je huis komt te hangen. Ik mocht volop foto's maken, dat was geen enkel probleem. Hier kun je wat meer lezen over Evert van Lopik.

Reacties

Bertiebo zei…
Dat maakt het nog leuker, zo'n ontmoeting
Oh, dat is toch helemaal geweldig. Groot gelijk dat je toehapte. Ik vind de houtwerken ook erg mooi.
miekequilt zei…
Wat
Euk om in zijn atelier te kunnen kijken. Het houtwerk lijkt wel quiltwerk, heel mooi. En wat een mooi schilderij hebben jullie gekozen.
In de weer zei…
Dat geeft nog een extra dimensie aan het kunstwerk.
Hij maakt prachtig werk en jullie kunnen hier nog lang met plezier van genieten.
Die persoonlijke touch is nog een meerwaarde voor de waardering van jullie schilderij. Zo leuk!
Sjoerd zei…
Heel leuk als je ook de kunstenaar en zijn omgeving kent. Dat geeft aan het schilderij ook meerwaarde vind ik.
Lies zei…
Die driedimensionale vind ik óók super!
Lie(f)s.
Judy zei…
Leuk kijkje in zijn atelier! Mooi schilderij hebben jullie gekozen!
willy zei…
persoonlijk contact geeft een meerwaarde Marthy

dii driedimensionele werken, vind ik ook erg geslaagd

prettige dag gewenst