Doorgaan naar hoofdcontent

Trage Tocht Vechten I

Het was hier zonnig gisteren en voor vandaag voorspelden ze regen dus de beslissing was snel genomen, we gingen er op uit. Een wandeling uitgezocht, wandelschoenen aan en we reden richting Utrecht want ik wilde even iets anders dan zien dan die eeuwige polders. Die ik echt prachtig vind hoor maar nu even niet.

De wandeling werd de Trage Tocht Vechten, te vinden op de Wandelzoekpagina. Als je wandelingen wilt downloaden van deze site moet je wel even lid worden maar dat moet voor die € 14,25 per jaar geen probleem zijn denk ik.

Het parkeerterrein bij het landgoed Oud Amelisweerd begon al aardig vol te lopen, iedereen wilde er blijkbaar op uit. Lopend op de oprijlaan van het landhuis zagen we twee bijna blote mensen een sprintje trekken over het grasveld voor het huis. Als je op de foto klikt zie je ze staan daar in het midden voor het huis.

Toen we we dichterbij kwamen zagen we dat er een vijver lag en begrepen we dat die twee een frisse duik hadden genomen. Stoer hoor.

Ons pad liep langs de Kromme Rijn. Het jaagpad ernaast herinnert nog aan de tijd van de trekschuiten.

Vlakbij zal er wel een roeivereniging aan het water zitten want er werd druk geroeid. Het leverde een mooi plaatje op.

Over deze witte brug liepen we naar de overkant van het water en daarna weer een heel stuk terug langs de Kromme Rijn.

Aan landhuizen geen gebrek in deze omgeving. 

Een stukje terug aan de andere kant van deze poort zit theehuis Rhijnouwen en daar aten we een pannenkoek. We moesten even op een plekje wachten, buiten want binnen was alles nog voller maar we hadden het er graag voor over. Appel met spek, wat was die lekker.

En als uitsmijter voor vandaag deze. Het is wat moeilijk te zien maar er staat Koe zoekt Stier. Gewoon leuk!
 

Reacties

Emie zei…
Heerlijk om weer eens in een andere omgeving te wandelen, en nog wel zo'n mooie!
Grappig die dierlijke variant op boer zoekt vrouw
miekequilt zei…
Wat een mooie wandeling zeg. Natuur en luxe huizen, een mooie combinatie.
Janny zei…
Dat lijkt me ook een mooie tocht, we hebben wel regelmatig in die buurt gelopen, een zus en 2 van onze kinderen wonen in Utrecht. Leuk dat je de wandelzoekpagina promoot, wij maken er veel gebruik van.
Mooie wandeling Marthy!
Hier ook een regendag vandaag. Goed gekozen gisteren en een mooie wandeling.
Bertiebo zei…
Ik vind het zo leuk klinken, trage tocht
Marthy zei…
Ja, ik ook en daarom zijn we er maar eens eentje gaan lopen.
Marthy zei…
Ik was al jaren abonnee van de Wandelzoekpagina maar om een of andere reden de laatse twee jaar niet meer. Toch maar weer een abonnement genomen want het zoekt zo makkelijk.
Sjoerd zei…
Gatdakkie, even zwemmen in de vijver. Ik moet er niet aan denken. Stoer is het zeker.
Elizabeth zei…
Prachtig..., en het lijkt wel een beetje lente!
Anoniem zei…
Leuk daar hebben we pas ook gewandeld en dat hek heb ik ook op de foto gezet maar dan voor een nichtje van me want die heet (na dat ze getrouwd is) Stier met d'r achternaam.
Lies
Marthy zei…
Over zo'n achternaam zijn wel grapjes te maken Lies.
bemar zei…
Mooie omgeving Marthy, zeker stoer die twee die een duik namen....