Doorgaan naar hoofdcontent

Goed en slecht nieuws

De laatste CT scan liet zien dat de niersteen en nog steeds zit, het goede nieuws was dan wel dat het ding een centimeter of vijf was gezakt. Fijn, maar daarmee is hij er nog niet uit. 'Haal hem er maar operatief uit, vind ik niet erg' zei ik tegen mijn vrouwelijke uroloog, een leuk mens. Het slechte nieuws was echter dat dat niet meer ging, vanaf 7 december, de dag dat ik de uroloog sprak, mocht voor dit soort operaties geen gebruik meer gemaakt worden van de operatiekamers. Wegens Corona. 'We gaan je een stent geven, kan die rot zak aan je been weg' zei ze. Vandaag dus een dagopname, JJstent erin, Nefrodrain eruit, om maar even in ziekenhuistaal te spreken. De urine uit mijn linkernier loopt nu niet meer buitenwaarts uit de nier naar een urinezak maar binnenwaarts rechtstreek van de nier naar de blaas. Kan ook weer nadelen hebben maar dat wachten we dan maar af. Het was een zeer pijnlijke kwestie, ben net thuis en zit er nog van bij te komen. 

Maar ik heb wat afleiding want de leerlingen van de Christelijke school kwamen kerstliedjes zingen, eerst voor ons appartementengebouw en nu staan ze aan de achterkant in de binnentuin te zingen. Een leuk initiatief. De kleintjes kwam eerst., en daarna de oudere leerlingen.

Reacties

KnutzEls zei…
Oei, dat is pijnlijk op allerlei manieren. Hoop toch echt dat die steen gauw verdwijnt. Sterkte.
Sjoerd zei…
Oeps, dat is minder. Het liefste denk ik niet aan dat soort dingen, maar ja, het hoort er allemaal bij.
Bertiebo zei…
Potverdorie!!! Wat vervelend, ik zet mijn duimen weer in beweging hoor
Elizabeth zei…
Oei, dat klinkt behoorlijk pijnlijk! Maar moet de niersteen er uiteindelijk toch nog een keer operatief uit?
Emie zei…
Oh, oh wat een gedoe en pijn voor je. Ik wens je van harte toe dat je toch snel van die rot steen afkomt en je deze ellende weer achter je kan laten.
Marthy zei…
Ik sta op de lijst voor een operatie maar wanneer....weet niemand.
Echt balen Marthy. Maar wat leuk dat die kinderen kwamen zingen. Zo gezellig in deze tijd van het jaar.
Unknown zei…
Wat ontzettend vervelend ,Marty! Hoop dat je toch in het volgend kwartaal de steen kwijt raakt en je in de lente weer opgeknapt naar Frankrijk kunt!🤞
Lieve groet,Thera
Janny zei…
Wat vervelend voor je dat je niet geopereerd kan worden voorlopig, hopelijk geeft de stent geen problemen.
Annelies zei…
Dit heb je in ieder geval weer achter de rug, Marthy. Nu maar weer even bijkomen. We wensen je in ieder geval veel sterkte en hopen dat je toch binnen niet al te lange geopereerd kunt worden of nog beter; dat die operatie niet meer nodig is omdat de steen wellicht nog verder gezakt is en niet meer ergens klem blijft zitten. Wie weet verlaat die uiteindelijk toch via de natuurlijke manier je lichaam. On croise les doigts.
In de weer zei…
Och Marthy, wat een toestand.
Echt vervelend dat je nu geen gebruik meer mag maken van de operatiekamer. Erg frustrerend !
Duim voor je hoor !
Leuk dat je wat afleiding had doordat de kinderen kerstliederen kwamen zingen.
Een mooi initiatief.
Lies zei…
Kranige madam ben je! Veel drinken hé! Misschien vindt hij toch nog de weg naar buiten, zonder operatie.
Leuk, die zingende kinderen!
Lie(f)s.
PRAATHUIS zei…
Heel veel sterkte…
Ik hoop dat je gauw toch van die narigheid afkomt.
Groetjes van Marlou
Jan uit Perth zei…
Wij houden onze schietgebedjes vol, Marthy. Sterkte!
Judy zei…
Wat een toestand. Nou duimen dat dit helpt. Sterkte, Marthy!
Marthy zei…
Bedankt voor al dit lieve medeleven!
Edward McDunn zei…
Wat een narigheid is dat, ik wens je sterkte hoor!
bemar zei…
Waardeloos Marthy, wat een verschrikkelijke toestand door die Corona. Ik ben ook nog steeds wachtend, maar niemand weet wanneer, alleen dringende ok's gaan door. Veel sterkte, xxx
Marthy zei…
En jij ook Margriet. Maar we mogen ons gelukkig prijzen dat het bij ons allebei niets iets ernstigs is. Lastig en pijnlijk maar geen....nou ja, vul maar in.
Vreselijk Marthy, ik hoop voor jou dat je zo snel mogelijk onder het mes mag
Anoniem zei…
een niersteen die behandeld wordt door een zenuwarts? dat zal niet meevallen. ik wens u veel sterkte.
Marthy zei…
Foutje, bedankt.