Doorgaan naar hoofdcontent

Een kleine triathlon

Op de heenweg naar Le Cheylard deze week zagen wij op een camperplaats die je met de fiets oversteekt heel veel zwarte uitklapbare stoeltjes staan , zoals hier links op de foto. Keurig in het gelid. Verder was er niet veel volk dus wij snapten er niet zoveel van, dachten aan een voorstelling die er 's middags gehouden zou kunnen worden. 

Maar op de terugweg was het op die plek heel druk met mensen en er stonden ik weet niet hoeveel racefietsen. Heel wat dure karretjes volgens Mart .

Ja, toen we al die fietsen waren gepasseerd en dit zagen begrepen we wel wat er aan de hand was, er werd een triathlon gehouden. Ik vroeg even aan iemand van de organisatie die toevallig vlak bij me stond om welke afstanden het ging en dit was de halve sprint. 375 meter zwemmen – 10 km. fietsen – 2,5 km. lopen.

Er was veel volk op de been, ik denk voornamelijk familie en vrienden om de dappere sporters aan te moedigen.

De zwemmers gingen per groep in het water en dat duurde allemaal zo lang dat wij maar besloten verder te gaan.

Daarvoor moesten we ons nog eerst nog even door het toestromende publiek wringen waarna we op ons gemak onze tocht vervolgden, zonder wedstrijdelement.

Reacties

Bertiebo zei…
Dat zwemmen was wel lekker natuurlijk. Maar verder, in die hitte...
miekequilt zei…
De Triathlon is ieder jaar in Almere. Altijd een spektakel en wij gaan meestal even kijken. Jammer voor jullie dat het te lang duurde om nog te blijven.
Emie zei…
Zo dapper, dit soort sporters.Als a-sportief persoon kan ik er in bewondering naar kijken!
Judy zei…
Ik doe het ze niet na, petje af!
Jolande zei…
Inderdaad dappere sporters, zeker met die hitte.
Het doet me denken aan toen we nog in Almere woonden en naar de triathlon gingen kijken.
Sjoerd zei…
Zelf meedoen zit er echt niet meer in, maar om te kijken vind ik het nog steeds leuk.
Ieder zijn ding en kijkers moeten er ook zijn!
Lies zei…
Ook zonder wedstrijd is 't leuk!
Lie(f)s.
Onze buren deden regelmatig mee aan de IronMan. Moet er niet aan denken ….
Hé, reageren lukt nu prima :-)