Doorgaan naar hoofdcontent

Een wonderschoon dorpje

Nog even verder met onze ontdekkingstocht van het mooie dorpje Désaignes. We hoorden de muziek al voordat we dit pleintje op liepen maar wisten niet of het uit een luidspreker kwam of dat het echt was. Wat heerlijk, daar zat zomaar een accordeonist melancholieke franse chansons te spelen. 

Zonder de tekst was aan dit uithangbord al te zien dat we bij de klompenmaker waren. 

De deur stond open dus we konden naar binnen kijken. Oude machines die nog af en toe gebruikt worden. Het weekend van 6 aug vindt het jaarlijkse Fête Médiévale daar plaats schreven vrienden gisteren op mijn blog en dan hadden we de klompenmaker ongetwijfeld bezig kunnen zien. Ik heb de datum genoteerd voor volgend jaar.

Désaignes bezit ook een mooi kasteel waar rondleidingen gegeven worden maar dat lieten we aan ons voorbij gaan.

Smalle straatjes met mooi oude huizen.

En dan kom je opeens weer uit op een ander leuk pleintje. Dit is echt een dorp met een fijne sfeer. We hebben genoten van onze zondagochtend wandeling in Désaignes.
 

Reacties

Edward McDunn zei…
Prachtig hoor, vooral die smalle straatjes, daar ben ik gek op.
Sjoerd zei…
Heel mooi al die oude machines, en maar door een motor aangedreven, de rest gaat met riemen.
Emie zei…
Franse accordeonmuziek, wat zal dat sfeervol zijn geweest!
Bertiebo zei…
Superleuk. Ik moest meteen denken aan een liedje dat ik vroeger kende en waar ik nu nog maar een regel van weet. De laatste: Ah, Ah, Ah, Vive les sabots de bois. Even googelen dan maar
miekequilt zei…
Wat een prachtig plaatsje.
Lies zei…
Hééééérlijk!
Lie(f)s.
Idyllisch, vooral op die eerste foto!
Judy zei…
Wat mooi daar! En dan live muziek erbij!
Anoniem zei…
Wonderschoon dorpje en wonderschone foto’s , alleen jammer dat we de wonderschone muziek uit de accordeon niet konden horen!
Anoniem zei…
Sorry ik wil niet anoniem zijn, ik ben Marijke!
Jolande zei…
Het ziet er op de foto's ook al heel gezellig uit.
willy zei…
een sfeervol dorpje Marthy

een klompenmaker had ik er niet meteen verwacht


groeten