Doorgaan naar hoofdcontent

Repas 2022

Dat was een prima idee geweest om wegens de warmte later met het repas te beginnen. Om vijf uur kwamen we bij elkaar bij de houtoven voor het aperatif. Sylvie had sangria gemaakt, niet zo sterk maar  met veel fruit, heel lekker.

Jean-Pierren en Florence zijn van oorsprong Frans maar wonen net over de grens in Zwitserland. Zij nemen voor het apéro altijd heerlijke Zwitserse worstsoorten mee en ook ieder jaar eenTête de Moins kaas op een kaaskruller. Voor dat we een uurtje verder waren was die kaas bijna op, iedereen is er gek op.

Na het apéro hebben we een kleine vergadering gehouden over wat we gezamenlijk gedaan hebben dit jaar en wat we willen gaan doen in het komende jaar. Er werd ook nog verteld dat we gisteren toch ruim twintig wandelaars hebben ontvangen bij de oven en men in Pervenche bij een van de andere ovens zelf vijfenveertig wandelaars zag verschijnen. Dat is niet zo gek want die oven ligt niet zo ver van de camping van Intre en daar komen de meeste wandelaars vandaan.

Ondertussen was de zon achter de berg verdwenen en werd de temperatuur heel aangenaam.

Ik laat nog even zien wat mijn mededorpsgenoten zo al klaarmaakten aan lekkers. Heerlijke tomatensalade met tomaten uit eigen tuin van Annie en Rudolph.

Tradioneel meloen met ham van Joëll en zijn vriend Bernard. Gisteren zei hij dat hij nog twijfelde of ze wel lekker zouden zijn deze keer. Nou, ze waren heerlijk geurend en uitstekend van smaak. Precies de goede rijpheid. 

En vriend Andre kwam lopend uit Les Peyses met een salade van tomaten en tonijn in zijn koeltas. Hierna heb ik mijn fototoestel opgeborgen maar er is ook nog allerlei lekkers uit de oven gekomen. 

Na de maaltijd besloten de mannen dat er nog een balletje gegooid moest worden dus hebben we met een groep van acht personen op onze jeu de boulesbaan tot het middernachtelijk uur gespeeld. Met drie bouwlampen werd de baan verlicht en we kregen ook nog hulp van de maan in een prachtig heldere nacht.

Al met al was het weer een gezellig gebeuren in ons leuke dorpje in de Ardèche.

Reacties

Klinkt zeker als een gezellig gebeuren, maar ook als een heerlijk gebeuren. Fijn dat er wandelaars op de ovens afgekomen zijn.
Anoniem zei…
Wat een heerlijke en lekkere dag. Fijn dat jullie zo goed met elkaar overweg kunnen.
miekequilt
In de weer zei…
Wat een heerlijke traditie is dat toch en alles zo gemoedelijk.
In ere houden zou ik zeggen.
Tête de Moins daar zijn we hier ook dol op, schoondochter heeft ook zo’n snijapparaat, gezellig om te doen.
Janny zei…
Dat zal vast heel gezellig geweest zijn, en fijn dat het 's avonds een stuk koeler is.
Bertiebo zei…
Fantastisch, zo'n traditie en wat ziet het er allemaal overheerlijk uit. Ik raak geïnspireerd door die meloen!
Sjoerd zei…
Lijkt me heerlijk zo'n avondje met alle dorpsgenoten. Lekker eten, drankje erbij, spelletje erna...
Judy zei…
Zo'n ontzettend leuke gewoonte! En die kaaskruller, nog nooit gezien!
KnutzEls zei…
Dat kan niet anders dan gezellig geweest zijn.
Anoniem zei…
Gezelligheid ten top!
Het eten ziet er echt heerlijk uit... ik val voor dat mooie ruiten kleed eronder.
Lies
Lies zei…
'k Wou dat ik er bij was geweest...! Heel veel lekkers...!
Lie(f)s.
Marthy zei…
Die heb ik ooit genaaid, Lies. Stof van de markt in Gouda.
Jolande zei…
Dat klinkt heel gezellig. Van een kaaskruller heb ik nog nooit gehoord,klinkt wel apart.