Doorgaan naar hoofdcontent

De olieman

We wilden eigenlijk nog een paar weken wachten om de tanks met stookolie bij te laten vullen maar de prijzen stegen zo hard dat nog langer uitstellen onverantwoord was. De prijs is bijna verdubbeld vergeleken met een jaar geleden. 

Onze installatie is nog maar tien jaar oud maar mocht die morgen stuk gaan en niet meer gerepareerd kunnen worden dan  mag er geen olieketel meer komen. Logisch natuurlijk, in die tien jaar is er zoveel veranderd maar deze ketel dient onze tijd nog wel uit.

Dit is een kleine oliewagen, deze mag over de bruggetjes die in het weggetje naar ons dorp liggen. Een deel van de ruimte wordt nog ingenomen door die enorme slang die er uitgetrokken wordt om bij onze kelder te komen.

Na afgerekend te hebben, dat kan keurig met mijn Nederlandse betaalkaart werd de rekening uitgeprint waarmee ik de olieman uitzwaaide. Een leuke man waar ik nog even mee heb staan praten over de steeds stijgende energieprijzen maar ik hoef hem voorlopig niet meer te zien.

Reacties

Emie zei…
Fijn idee dat er weer geleverd is, wij deden dat ook recent en hopen met de voorraad het een jaar uit te zingen. Leuk om jullie erf eens vanaf deze kant te zien. Prachtig, die muren.
Sjoerd zei…
Het veven wordt straks wel heel duur op deze wijze. Maar de olieprijs is gekoppeld aan het gas, dat is dus ook geen alternatief.
Edward McDunn zei…
Tjonge, dat zal nu inderdaad vreselijk duur zijn, maar wat moet je hè?
Marthy zei…
Het is weer betaald Edward en ik heb de rekening opgeborgen en probeer er niet meer aan te denken. Gelukkig kunnen wij het nog betalen, hoeveel mensen die het minder hebben maken zich nu zorgen over die dure rekening van energie.
Ik ben nog altijd blij dat we onze olieverwarming vorig jaar de deur uit hebben gedaan, zeker gezien de prijs van olie …. We stoken nu houtpellets en het water wordt verwarmd door de zon.
Janny zei…
Jullie zitten er voorlopig weer warmpjes bij, het was leuk om te zien hoe dat in zijn werk gaat.
KnutzEls zei…
Het is fijn als de rekening nog betaald kan worden. Maar veel gekker moet het niet worden, want anders komen er heel veel mensen in de problemen. En waarom iets van de ene dag op de andere met procenten omhoog of omlaag kan gaan, is iets wat ik niet begrijp.
Gelukkig is de operatie geslaagd, want dat is het toch daar bij jullie. Alleen al om er te komen voor die olieman.
Judy zei…
Leuk om te zien hoe dat zit bij jullie. En hoe die olieman te werk gaat. Ja, de prijzen.... :(
Bertiebo zei…
Leuk om te zien. Maar ik heb nu een oorwurm: De orgelman. Het slaat ook nog eens nergens op!
fotoblog zei…
betalen een andere optie is er niet..


we verwarmen ook met stookolie en zitten met een identieke reglementering


hopelijk houdt de installatie nog een tijd vol Marthy

en dan te bedenken dat sommigen fortuinen verdienen aan de energieschaarste

prettige dag
miekequilt zei…
Wat een mooie foto’s van een misschien uitstervend beroep, hoewel ik denk dat deze man nog wel even werk zal hebben. En jullie zijn klaar voor de winter, heel belangrijk!
In de weer zei…
Ik dacht meteen aan een liedje dat mijn moeder regelmatig zong onder het huishouden
De olieman heeft een Fordje opgedaan, daar reed hij mee als een vorst door de Jordaan.
Dat hangt nu in mijn hoofd.
Maar goed jullie zijn weer voorzien.
Marthy zei…
Haha, ik had hetzelfde Toos. Ik wilde mijn blog zelfs beginnen met aan dat Fordje te refereren.
Lies zei…
Leuke foto's, minder leuke rekening...
Lie(f)s.
Ach ja olie of gas of hout stoken, het zal allemaal wel in prijs gestegen zijn.
Wij stookten in Frankrijk de centrale verwarming op gas, dus kwam de "gas-man" op eigen initiatief langs om de tank bij te vullen. Op die manier betaalde je minder dan dat hij op bestelling langskwam!!
Was ook een aardige man, maar meestal ook even schrikken met afrekenen!!
Groetjes Sylvia.
Lida zei…
Zijn zonnepanelen geen optie? Het is misschien niet zo mooi en een hele uitgave, maar ja...er is wel heel veel gratis zon in de Ardeche.
Jolande zei…
Heel herkenbaar, in België hebben we ook zo'n tank in de voortuin.
Hier hebben we een warmtepomp.