Doorgaan naar hoofdcontent

Ochtendwandelingetje

We maken iedere dag een ochtendwandelingetje rond het dorp, stelt niet veel voor hoor, kwartiertje als we snel lopen. Het is gewoon voor de leuk en om mijn benen te trainen. We moeten een stukje stijgen en dalen, goed (soms slecht) voor de knieën. Het had gisteravond geregend dus alles was heerlijk fris en dan geniet ik nog meer van de natuur om me heen.

De kastanjes vallen nog niet maar dat zal niet lang meer duren, ze hebben in ieder geval weer wat water gehad.

De zon komt al een stuk later over de bergkam aan de overkant van de vallei.

Ondanks de droogte blijven de bronnen in en om ons dorp lopen, er is zoveel water in de Ardèche.

Op de berghellingen zijn de varens al bruin maar die staan in de felle zon. Hier langs het pad in de schaduw van de bomen zijn ze nog mooi groen.

De stoofpeertjes van de boom van buurman Patrice vallen volop. Ik hoef ze niet, heb genoeg ingemaakt.

Reacties

Edward McDunn zei…
Heelijk zo'n ochtendwandeling.
wél zonde van die peertjes, buurman hoeft ze dus ook niet.
Sjoerd zei…
Vannacht heeft het hier ook voor de eerste keer in lange tijd geregend en heeft onweer en bliksem behoorlijk toegeslagen. Heerlijk is dat inderdaad als je dan in de ochtend buiten komt.
Janny zei…
Inderdaad een leuk rondje, precies goed om je spieren los te maken.
KnutzEls zei…
Lekker opwarmertje voor de dag.
Emie zei…
Heerlijk zo'n blokje om naar dan in de vrije natuur. Altijd wel wat tle zien
Lies zei…
Toffer dan een blokje om on de stad...
Lie(f)s.
Jolande zei…
Wat goed om elke dag te beginnen met een wandeling.
Wel zonde van die stoofpeertjes, maar ja, genoeg is genoeg.
miekequilt zei…
Een mooie wandeling om de dag mee te beginnen.
In de weer zei…
Een goed begin van de dag !
Judy zei…
Wat ziet alles er weer fris en groen uit na de regen. Hier begint nu ook af en toe een bui te vallen. Regen is voorspeld voor de komende dagen. Heerlijk.
Bertiebo zei…
Ik denk dat wij ook stoofpeertjes hebben. Heel veel. Ik heb het nog niet geprobeerd maar toevallig stond het voor vandaag op de planning.
bemar zei…
Ik was vanmorgen voor het eerst weer op de volkstuin na al twee nachten met regen. Je ziet alles gewoon bij trekken. Er is een flinke plens gevallen, alle regentonnen zaten weer lekker vol.
Heerlijk en zo leuk, dat dit me nu allemaal bekend voorkomt!
Els04 zei…
Oh, al lekker veel zin in de herfst nu!
schrijfsels zei…
hier al 2 nachten op rij flink wat regen, de tuin is er blij mee