Doorgaan naar hoofdcontent

Van Le Serret naar Cruas, drie rivieren

Nadat we gisteren onze laatste gasten van dit jaar uitgezwaaid hadden vertrokken we zelf ook. We daalden af van Le Serret en reden langs de Auzène de vallei uit. Het was fris, de zon wilde nog niet door de wolken komen dus ik was blij dat ik een dun jack aangetrokken had.

Ons riviertje de Auzène komt uit op de grotere rivier de Eyrieux waar we La Dolce Via namen richting de Rhône. Op de foto een grote voormalige zijderupsfabriek waarvan de machines aangedreven werden door het water van de rivier. Hier is de waterloop die er speciaal voor gemaakt werd goed te zien.

Langs dit mooie fietspad zit sinds kort deze uitspanning. Een foodtruck en een ontzettend leuk terras wat uitnodigde om even te stoppen. De jonge mannen die er bezig waren waren weer vrienden van goede bekenden van ons uit de vallei en we hebben ze beloofd dat we eerdaags komen lunchen.

Veel fruitkwekerijen daar in de vallei van de Eyrieux.

Rechts op de foto is een restant te zien van een oude brug die daar tot 1686 gestaan heeft.

En hier bij La Voulte kwamen we bij de derde rivier, de Rhône. Die gingen we volgen naar het zuiden. Hier lunchten we op een mooie plek met uitzicht op de rivier. Hier wordt altijd mijn favoriete brocantemarkt gehouden dus ik wist precies waar de bakker zat waar we een kant en klaar broodje kochten.

Vanaf La Voulte gingen we de Via Rhôna volgen, overal goed aangegeven met bordjes.

Eigenlijk niets voor mij, zo'n bruggetje maar ik nam hem toch.

Ons eindpunt, het stadje Cruas waar we overnachtten op een camping in een mobil home. Er was nergens een andere overnachting te vinden. Ik had mijn bedenkingen maar dat had niet gehoeven. De mobil home was praktisch nieuw en ruim met alles er op en aan. Eigen sanitair en  ook nog eens een restaurant waarvan we bij de toeristeninformatie al hoorden dat het meer dan uitstekend was. En dat klopte helemaal. 

Reacties

Edward McDunn zei…
Prachtig daar hoor, zo'n brug zou voor mij niets zijn...hihi.
Jolande zei…
Wat een mooie foto's en fijn dat de overnachting meeviel.
Emie zei…
Het lijkt me heerlijk fietsen zonder gemotoriseerd verkeer. En overal leuke stopplaatsen, heel aangenaam.
Judy zei…
Prachtige route! En wat fijn dat de overnachting en restaurant in orde waren.
miekequilt zei…
Wat een fijne start van jullie reis.
Janny zei…
De kop is eraf, fijn dat het zo goed gaat!
Lies zei…
Heel toffe vakantie!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Leuk die stopplekjes op zo’n route, geniet ervan en ik wens je het allerbeste met de benen.
KnutzEls zei…
Mooie route, veel plezier.
bemar zei…
Mooie tocht, geniet ervan!
Elizabeth zei…
Wow, dat bruggetje... Wiebelde het erg?
Fijn dat we mee mogen 'fietsen'.