Doorgaan naar hoofdcontent

Mooi voor de ramen

Op onze tocht door de wijnvelden kwamen we door een klein dorpje waar me opviel dat ieder huis wel wijnranken tegen de gevel had groeien. Ach, er zal er weleens eentje overblijven bij het planten en dan ze je die tegen de gevel. En de mooie gordijntjes, die zag ik ook direct.

De buurvrouw had ze ook maar dan weer anders. Ze zijn niet zelfgemaakt hoor, dit soort gordijntjes kan je nog steeds in Frankrijk kopen. Zelf hoef ik ze niet maar ik vind het wel ontzettend leuk staan. Het past bij dit soort huizen in een typisch Frans dorpje.

Reacties

Superschattig, die gordijntjes. Alsof de tijd heeft stilgestaan....
Bertiebo zei…
Ja, echt leuk die gordijntjes. Daar past het!
KnutzEls zei…
Zulkee lieve gordinntjez, pure nostalgie.
Edward McDunn zei…
Mooi die gordijntjes, best wel knus hè?
Anoniem zei…
Van buiten heel mooi, die gordijntjes. Van binnen kijk ik toch liever gewoon door het glas heen.
Emie zei…
Bij het onderste raam hangt ook nog een te smal rolgordijn. Extra isolatie voor de winter?
Marthy zei…
Het zal meer voor de zon zijn, Emie.
Anoniem zei…
jaren geleden liep ik eens naar een boerderijtje in Bretagne om daar de mooie gehaakte gordijntjes te fotograferen. de oprit was wat lang, tussen bomen door. bij het huisje aangekomen werd ik opgewacht door een zonderling met ... een dubbelloops jachtgeweer! ik ben zonder foto's naar de auto teruggerend!
groet, ineke h.
Jolande zei…
Ik ben de enige merk ik, maar ik vind de gordijntjes lelijk :-)
Daar is het leuk, thuis zou ik ze niet willen.
Judy zei…
Het doet voor ons gedateerd aan, maar ik vind het schattig staan bij dat oude huisje.
Sjoerd zei…
Voor ons zijn ze wel erg gedateerd... We hebben hier helemaal geen gordijnen.
miekequilt zei…
Die bovenste gordijntjes vind ik enig, daar kun je nog gewoon door naar buiten kijken. En dan al die druiven : geweldig!
In de weer zei…
Leuke blog berichten van de afgelopen weken Marthy, heb er weer van genoten.
Lies zei…
Echt leuk, en passend!
Lie(f)s.
bemar zei…
persoonlijk houd ik niet van gordijntjes, de kleur van de luiken vind ik dan weer prachtig!