Doorgaan naar hoofdcontent

De Via Rhôna, op weg naar het zuiden

We vertrekken vanmorgen van huis op de fiets, vanaf vandaag zijn wij op weg op de Via Rhôna, op weg naar het zuiden. De Via Rhôna is een fietspad waarbij delen van oude trekkerspaden langs de rivier in een nieuw fietsjasje zijn gestoken. Ook zijn er stukken nieuwe paden aangelegd om al bestaande wegen aan elkaar te breien. De route begint bij het meer van Genève, daar ontspringt de Rhône immers en is 815 km lang. We zijn van plan om ongeveer de helft te doen, als mijn onderdanen tenminste mee willen werken.

. Gaandeweg fietsen we langs allerlei landschappen, gezicht op de Alpen, terrassen met wijngaarden en Provençaalse landschappen. We komen langs steden zoals Avignon, Arles en Montpellier en hopen het eindpunt Sète aan de Middellandse zee te halen. 

We zullen genoeg te zien krijgen, kijken jullie mee?

Reacties

Fijne vakantie! Succes, gaat je vast lukken!
Sjoerd zei…
Nu maar hopen dat ook de batterijen op tijd wat nieuwe energie krijgen... Veel plezier.
Wat een mooie uitdaging. Dat is vast een prachtige route.
Lien zei…
Dat lijkt me een mooie route, ik hoop er wat foto's van te zien op je blog.
Ton zei…
Hoi Marty em Mart, Lijkt me een mooie tocht. Veel plezier en succes met de onderdanen. Met groetenTon
Emie zei…
We kijken heel graag mee! Geweldig dat jullie dit doen, het gaat vast lukken, je bent nogal een doordouwertje Marthy.
Hetty zei…
Leuk, erg benieuwd. Groet Hetty
schrijfsels zei…
fijne fietsvakantie!
Reken maar dat we jullie volgen, hoor! In gedachten fietsen we gewoon met jullie mee.
Hele mooie fietskilometers gewenst en we duimen dat je benen het goed blijven doen, Marthy!
Liefs van ons
Judy zei…
Prachtige tocht! Natuurlijk kijken we mee! En ik duim voor je onderdanen!
Janny zei…
Heel veel fietsplezier gewenst!
Lies zei…
Een uitdaging! Vergeet niet te genieten!
Lie(f)s.
Bertiebo zei…
Veel plezier en ja, natuurlijk kijk ik mee. Heel graag!
Oooh wat leuk!! Die wil ik ook een keer gaan doen dus ik volg met zeer veel interesse! Je kunt niet uitgebreid genoeg schrijven. Ben ook benieuwd naar het logistieke deel, hoe je teruggaat bij voorbeeld.

Wij hebben in de vorige herfst vanuit Valence de Via Rhôna een stukje naar het noorden en naar het zuiden gefietst. Heb toen een blog van twee fietsende vriendinnen over de Via Rhona gelezen. Ooit, als we niet meer werken... en hopelijk komende herfst terug naar Valence.
miekequilt zei…
Wat een geweldige reis gaat dat worden. Natuurlijk wil ik graag je foto’s zien, en velen met mij.
Succes en veel fietsplezier!
Jolande zei…
Oh wat dapper. Heel veel plezier en natuurlijk kijk ik ook graag mee.
In de weer zei…
Hartstikke leuk Marthy en natuurlijk ga ik je volgen !
Dus jullie zijn vertrokken, geweldig!!! Ik ga het volgen hoor! Veel fietsplezier samen.
Elizabeth zei…
Wat enorm sportief en ondernemend! Natuurlijk kijk ik graag mee, leuk zo'n tocht met de fiets; je ziet het landschap toch anders dan in de auto!
Anoniem zei…
Geniet ervan samen! Leuk voor je volgers om in Franse sfeer te blijven.
Annette Docter
Fijn dat we mee mogen fietsen!!