Doorgaan naar hoofdcontent

Een felle rukwind

Wat ging die wind te keer donderdagmiddag en avond. Dat is in een appartement goed te merken, ook al zitten wij maar twee hoog. Ik word er een beetje onrustig van, was blij dat het gistermorgen weer wat rustiger was. Wij kijken uit op een paar mooie grote bomen en die stonden gelukkig nog fier overeind maar toen ik onderweg was naar Bovenkerk zag ik dat er toch een boom omgegaan was. Deze bomen staan voor de hoge heg van de begraafplaats, ik weet nog dat ze dik veertig jaar geleden geplant werden. De boom hangt nog tegen de kroon van een andere boom waar veel takken van afgebroken zijn. 

Ja, dan heb je meteen een ravage maar ik zag al mensen van gemeentewerken aankomen om de boel op te ruimen.

Als ik wat makkelijker ter been was geweest had ik wat opgeraapt van deze mooie restanten.

Slecht wortelstelsel, teveel vocht, ik vroeg het met af maar een paar stappen verder zag ik dat de boom finaal afgescheurd was. Een te felle rukwind en het kan gebeurd zijn.

Reacties

Judy zei…
Ja, zonde altijd als zo'n reus omgaat.
Sjoerd zei…
Er zaten nog teveel bladeren aan de bomen. Anders was die wellicht nog blijven staan.
Emie zei…
Altijd een akelig gezicht zo'n omgevallen boom.
In de weer zei…
Je zou er maar net langskomen !
Bertiebo zei…
Hier in mijn buurt een omgewaaide. En ook hier werd er zeer snel opgeruimd!
Jolande zei…
In Belgie heb ik een keer op 3 mm na een dikke boom op de auto gekregen, een van de engste dingen die ik meemaakte.
miekequilt zei…
Heerlijk vanuit je appartement de storm te keer te zien gaan. Ik herken het en wij genoten er binnen van.
Straks weer lekker even een frisse neus halen.
Fijn weekend!
Edward McDunn zei…
Het ging flink tekeer hoor, zonde van al die bomen.
Ger zei…
Een voorlopige schatting van 15 miljoen euro veroorzaakte storm Ciarán,ik lees dat de verzekerde schadelast mee lijkt te vallen.
Neemt niet weg dat de storm op veel plaatsen voor overlast en leed heeft gezorgd.
De komende dagen zullen er vast nog wel meer bomen vallen die door het heen en weer trillen niet meer stevig geworteld zijn,het gevaar is nog niet geweken.


Ik ben de hele dag binnen gebleven, vond het te eng om erop uit te gaan, en dan waaide het hier nog niet eens zo hard als bij jullie
Lies zei…
Hoe spijtig ook, jij wilt redden wat te redden valt en een bloemstukje maken...!
Lie(f)s.
Janny zei…
Ik vind het best eng zo'n storm, je hoort toch regelmatig dat er bomen omgaan en je zal er maar net langs lopen!
willy zei…
heel wat stormschade hier in de buurt Marthy

maar ook twee dodelijke slechtoffers in Gent

prettige zondagavond