Doorgaan naar hoofdcontent

Vijf bruggen

Langzaam maar gestaag breid ik mijn wandeling in Bovenkerk uit, ik loop inmiddels al een poosje met één kruk. De eerste twee bruggen waren niet zo moeilijk, die liggen dicht bij elkaar. Tussen de tweede en de derde brug was het een behoorlijke afstand dus ik heb er een paar dagen over gedaan om verder te komen. Dit is een foto vanaf de vierde brug richting  de vijfde en die brug kan ik niet eens zien liggen dus weer enige aarzeling, ik ga maar weer terug.

Dit is de derde brug, een kleintje. Het is daar mooi om te lopen, weilanden en boerderijen, het verveelt me nooit.

De meeste bruggen liggen voor een grote boerderij. Deze brug is al een keer vernieuwd, dat herinner ik me nog.

Links op de foto de eerste brug met daarachter een stukje nieuwbouw van het dorp.

Gisteren had ik een hele goede dag, dat voelde ik al toen ik uit bed stapte. Het kan per dag nog weleens verschillen maar ik wist dat ik die dag de vijfde brug wel ging halen. Dus ik liep deze, de vierde, voorbij naar de vijfde.

En dat is deze brug, een paar jaar geleden helemaal vernieuwd zodat de melkwagen makkelijk naar de andere kant kan komen.

Nadat ik Bovenkerk aan de andere kant uitgelopen ben loop ik meestal over het dorp naar de supermarkt voor een paar lichte boodschappen en dan naar huis. IJs op mijn knie en een kop koffie. Ik had gistermorgen 3.5 km gelopen. Veel vaart zit er nog niet in maar toch loop ik stevig door. Rug recht en voeten afwikkelen, ja...ik heb een paar dames ter begeleiding die me dat allemaal inprenten.

In de middag fiets ik op de hometrainer. Ik begin met wat heen en weer peddelen, dan een paar slagen achterwaart en dan naar voren. Zes minuten inmiddels en dat hou ik nog wel een paar dagen aan, ik voel dat ik daar nog even genoeg aan heb.

Ruim vijf weken geleden geopereerd nu en ik ben heel tevreden over mijn vorderingen.

Reacties

Bertiebo zei…
Fijn dat het zo goed gaat!
Ook fijn om te lezen.
miekequilt zei…
Wat fijn dat het zo goed gaat. En dat je tijd maakt om foto's te maken is voor ons ook fijn!
Judy zei…
Geweldig, Marthy! Leuk om je vorderingen in bruggen af te meten.
Sjoerd zei…
Het gaat dan toch nog redelijk snel. Dat is mooi om te horen.
Je doet het goed hoor! Dat er nog maar veel bruggetjes zullen volgen.
Mooie foto’s van een herfstig polderlandschap heb je gemaakt.
Emie zei…
Heb dit blog weer voorgelezen aan A3. Hij is net zo oefentrouw als jij dat bent, dus dit is heel fijn, ook voor hem, om te horen. Prachtige foto's heb hè gemaakt.


Goed hoor! Straks is je geen brug meer te vèr!
Charlie zei…
Wat goed dat je in deze omgeving woont, die je zo uitdaagt !
Edward McDunn zei…
Fijn dat het de goede kant op gaat, langzaam opbouwen hè?
Ik noem het niet eens stapje voor stapje: het zijn flinke stappen, die je maakt! Fijn voor je!
Jolande zei…
Echt goed van je Marthy en fijn dat het zo goed gaat.
En wij genieten van de mooie foto´s van de bruggen.
In de weer zei…
Zulke berichten zijn heerlijk om te lezen.
Wat fijn voor je, maar je doet er ook alles aan.
IJzeren discipline Marthy, zó goed van jou !
KnutzEls zei…
Dat gaat goed zo. Wat zal dat je voldoening geven. 👍🍀
Ger zei…
Met deze goede resultaten vier weken na operatie mag je echt in je 👏👏klappen,bravo,je gaat als een speer!
Je bent altijd zo trouw met je oefeningen. En je wilskracht wordt beloond. Helemaal het vijfde bruggetje gehaald. Ik geef je vijf sterren, oftewel douze points. Je foto's zijn prachtig. De omgeving zo vertrouwd...
Janny zei…
Heel fijn dat je steeds verder kan lopen, maar je doet dan ook goed je best!
willy zei…
je inspanningen worden beloond Marthy

leuk om lezen hoe je herstel vordert

fijne avond
Beloond worden voor je oefeningen met dit soort mooie boerderijen en bruggen. Daar wil je het wel voor doen ;-)
Lies zei…
Hoe flink van je! En wij genieten mee van je omgeving...!
Lie(f)s.
Josephine zei…
Echt fantastisch dat je na vier weken al zo vooruit gaat,
je bent een doorzetter en positief mens en dat doet ook wonderen.
De omgeving is mooi om wandelingen te maken dus beslist geen straf.
Margriet zei…
Fijn hoor Marthy dat je alweer zover bent!
Elizabeth zei…
Ik vind dat je in korte tijd al weer best ver kunt lopen!
Leuk is dat met die brugggen; ik wist natuurlijk wel dat die daar zijn, maar je beseft nooit zo de afstand tussen die bruggen. Wat is dit toch een mooi stukje Stolwijk!