Doorgaan naar hoofdcontent

Verkiezingstijd

Her viel me opeens op toen ik terugkwam uit Bovenkerk, een nieuw bord voor de verkiezingsposters.  Vorige jaren was dat altijd een houten bord tussen twee palen met daarop niet al te netjes de posters van de partijen die deelnamen aan de verkiezingen. Nu staat daar een voorgefrabriceerd bord met verkiezingsposters. Nou ja posters...er komt geen papier meer aan te pas.

Ik heb even uitgezocht hoe dat nu zit met die borden. 
In verkiezingsperioden zijn er lokaal meestal extra voorzieningen voor het aanplakken van verkiezingsposters. Het is niet nodig om hiervoor een vergunning aan te vragen. Verkiezingsposters worden niet als reclame gezien, maar vallen onder de vrijheid van meningsuiting. Gemeentes maken vaak wel afspraken over hoe en waar kan worden geplakt. Sommige gemeenten maken gebruik van voorgedrukte borden voor posters van deelnemende partijen. Partijen kunnen de affiches aanleveren bij de gemeenten.

Het zal de vooruitgang wel zijn maar van mij hadden die houten borden met daarop de kriskras geplakte posters wel mogen blijven. Die hoorden zo bij de verkiezingstijd.

Reacties

Sjoerd zei…
Dan verschillen we daarover van mening. Je mening kenbaar maken mag, maar al die rommel langs de straat, die ze vaak gewoon late. hangen en uiteindelijk verwijderd worden door de gemeente hoeft voor mij niet. Ook daarvoor kun je tegenwoordig digitaal gaan.
Judy zei…
Het ziet er wel netjes uit, vind ik. Maar wat een hoop partijen, hè.
In de weer zei…
Vind het wel mooi zo en dit zal het bekladden, overplakken en losscheuren naar het verleden verbannen.
Marthy zei…
Daar moest ik altijd zo om lachen Toos, dat overplakken. Zelfs de christelijke partijen, goed vertegenwoordigd in ons dorp, deden daar aan mee. Dat hoorde voor mij bij de ' verkiezingsstrijd'.
KnutzEls zei…
Het is één grote brij aan eenvormigheid. Geef mij maar die ouderwetse bordjes en borden. Eenheidsworst is het geworden.
Emie zei…
De vooruitgang, hè? Maar de oproep om te gaan stemmen neem ik zeker serieus.
Janny zei…
Het ziet er inderdaad wel erg netjes uit, wie weet gaat er toch iemand gewone posters overheen plakken.
Modernisering is niet altijd een vooruitgang. Nu kunnen partijen hun posters niet over andere partijen heen plakken. Dat ga ik zeker missen!
Edward McDunn zei…
Ik kan geen wijs meer uit al die partijen hoor, daar moet je je echt in verdiepen.
Ze beloven van alles, maar vaak komt er niets van terecht.
miekequilt zei…
Geef mij maar het oude bord met papieren posters. Maar ja, de vooruitgang hè.
Aleida zei…
Het is vooral gedaan om rotzooi op straat te voorkomen, na regen en storm lagen die borden ' overal'. Ik vind de nieuwe vorm wel weer een uitdaging voor de opstandige onder ons, want het is best een hoog ding. En ja, 24 partijen, belachelijk veel, van mij mag die drempel hoger
Jolande zei…
Ik vind zowel de oude als het nieuwe bord niets.
Bertiebo zei…
Ja best jammer. Geef mij ook maar het oude geplak. Maar nu je het zei zag ik er hier ineens ook een, een nieuwe.
Lies zei…
Toen..., was 't kijken leuker...
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Tja, alles is digitaal tegenwoordig. Ik heb er nog niet zo op gelet, misschien bij ons ook wel.
Het wordt wel een spannende verkiezing, denk ik..
De enveloppen daarin onze stembiljetten staan al klaar om verstuurd te worden