Doorgaan naar hoofdcontent

Ontmoetingen

Ik zag hem al zitten aan de overkant van het water, hij viel nogal op in zijn kleding. Hij zat net aan de andere kant van de vijfde brug in Bovenkerk, die grote waar de auto's naar de andere kant kunnen en ik nam die brug om terug te lopen. Zijn lunch stond uitgestald voor hem op de tafel. We zeiden elkaar gedag en tegelijkertijd wenkte hij me en wees naar het bakje wat voor hem stond.

Ik moest een paar stukjes komkommer van hem nemen, zo aardig. Hij vroeg of ik hier woonde, hij woonde zelf aan de kust wat hij heerlijk vond dus ik vertelde dat ik aan de kust was opgegroeid en hoe fijn dat was. Hij sprak goed Nederlands maar ik hoorde dat hij geen Nederlandse oorsprong had. Dat doet er ook niet toe maar de gastvrijheid die hij liet zien was hartverwarmend en beslist on nederlands.

Reacties

Bertiebo zei…
Hij maakte verschil!
Mevrouw W. zei…
Een hele leuke ontmoeting met een lieve man. Zoiets doet een mens goed, hè.
Sjoerd zei…
dat soort reacties doen een mens goed.
Judy zei…
Wat een aardige man! Ik hou erg van dit soort gesprekjes, en andere mensen leren kennen.
Emie zei…
Van dit soort ontmoetingen word ik ook altijd zo blij. Deze man legt er zelfs nog een schepje bovenop door je iets te eten aan te bieden, geweldig!
Anoniem zei…
Wat aardig van hem. Had hij dat bloemetje ook uitgestald voor zichzelf? Echt de tafel gedekt voor de lunch!
Lies
Janny zei…
Wat leuk zo'n ontmoeting, gelukkig zijn er nog genoeg aardige mensen!
Yova zei…
Wat is deze lieve man om te zien. Dit maakt deze dag goed. Leuk dat je deze man leren kennen. Lekker gesmaakt.... Fijne dag.
Ger zei…
Gewoon een vriendelijke gastvrije man die zijn komkommer met jou wil delen en gezellig praatje met je had.
Niet Nederlands?Zal er aan liggen in welke streek van ons land volgens mij.
willy zei…
een leuke ontmoeting Marjolein

hij had zelfs een bloemetje mee gebracht

fijne dag
Jolande zei…
Wat een leuke ontmoeting.
Dat bloemetje was mij ook al opgevallen.
Lies zei…
Het blijft gelukkig bestaan!
Lie(f)s.
Edward McDunn zei…
Fijn om zo'n aardige man te ontmoeten hoor.
Een hartverwarmende man. Het is ook jouw kracht dat je interesse in mensen uitstraalt, Marthy.
miekequilt zei…
Een leuke ontmoeting met een aardige man.
KnutzEls zei…
Dat zijn leuke ontmoetingen.
Josephine zei…
Dit zijn altijd aangename ontmoetingen, gewoon heerlijk ongedwongen
iemand aanspreken en een gesprekje aangaan.
Voor allebei een lichtpuntje op de dag!