Doorgaan naar hoofdcontent

Recept van de maand


 Voor de derde keer alweer een recept van de maand, een idee van Elizabeth.

Als je even niet veel tijd hebt....

Gebakken rijst met pittige rookworst 

Ingrediënten voor 2 personen

  • 150 gram rijst, ik gebruik meestal basmati
  • 1 eetlepel zonnebloem- of wokolie
  • 1 slagersrookworst (in plakjes)
  • 1 theelepel sambal oelek
  • 400 gram oosterse wokgroenten,
  • de laatste keer had ik Thaise stijl.
  • 2 eetlepels ketjap manis

Bereiden

1. Kook de rijst. Snij ondertussen de rookworst in plakjes en meng die plakjes met de sambal.Verhit de olie in een koekenpan bak de rookworst met de sambal naar smaak goudbruin en knapperig. Schep uit de pan en houd apart.

2. Voeg de groenten toe aan het bakvet en roerbak circa 3 minuten op een hoge stand. Voeg de rijst en ketjap toe en bak circa 5 minuten op een hoge stand. Serveer met de rookworst en extra sambal naar smaak.

En hier de andere deelnemers:

Judy - Daphne - Janny - Irene  - Annemarie
Conny - Mieke - Marthy - Céline - Josephine - 
Toos - Miriam - Annet  - Anita - Willy - Ger

Akkelien - Dini - Lot - Margriet - Sylvia - Els - Ilse

Reacties

Yova zei…
Even overnieuw...

Deze recept ziet heerlijk uit. Het is niet zo moeilijk om te maken. Lijkt mij heerlijk! Ziet goed uit.
Sjoerd zei…
Je moet wel van en beetje pit houden, ik bak de worst vaker in wat chiliolie.
Elizabeth zei…
Dat is wel iets waar wij van houden! En ik denk dat je ook snel klaar bent met bereiden. Dankjewel voor de inspiratie...
Wat een goed idee van die rookworst. Weer eens wat anders als gehakt. Ik ga het zeker uitproberen met een beetje sambal. Zal mijn boer-die-niet-eet-wat-hij-niet-kent zeker verrassen!
Emie zei…
Lijkt mer erg lekker. Verrassend recept.
In de weer zei…
O kijk, een recept voor als je even niet veel tijd hebt, fijn !
Lot zei…
ZO'n lekkere combinatie de Hollandse rookworst met ketjap en sambal
Janny zei…
Een leuke idee om rookworst te gebruiken, lijkt me lekker hierbij.
Jolande zei…
Grappig, op de rookworst en de sambal na ga ik vanavond met dezelfde ingredienten aan de slag.
Ger zei…
Deze combinatie is echt nieuw voor mij.
Ga ik uitproberen voor manlief,die is dol op pittig,rijst,Thaise wokgroenten,rookworst en helemaal op sambal.
miekequilt zei…
Die rookworst lijkt me heerlijk. En dan die rijst en de rest erbij… mmmmm. Bedankt voor je lekkere recept.
Fijn weekend!
Josephine zei…
Ziet er echt heerlijk uit, goed idee de rookworst lekker pittig
te maken. Dit ga ik zeker onthouden voor als ik eens weinig tijd heb.
Een verrassende combinatie. Ziet er lekker uit!
KnutzEls zei…
Dit ga ik zeker binnenkort maken.
Elizabeth zei…
Vanavond hebben we je gebakken rijst met slagersworst op! Heerlijk, alleen was mijn theelepel sambal iets te royaal...🙊
Marthy zei…
Wij aten vrijdagavond al jouw gevulde groenteomelet, heerlijk.
Elizabeth zei…
Ik vind het zó leuk om elkaars recepten te maken!