Doorgaan naar hoofdcontent

Op mijn manier

Ik heb tijd nodig om te verwerken dat een geliefde broer er niet meer is. Het gaat met vallen en opstaan en ook mijn lichaam doet daar aan mee door een kleine terugval in de revalidatie van mijn knie. Gelukkig wordt ik gesteund door twee kanjers van vrouwen, mijn fysiotherapeute en Suze die al jaren mijn sportmasseuse is. Die vertellen me dat deze terugval komt doordat lichaam en geest op dit moment niet met elkaar in balans zijn door het verdriet wat in mijn lijf zit. Helemaal logisch, zeggen ze, geef het de tijd. Ik luister goed naar deze twee wijze vrouwen met hun jarenlange ervaring, maak mijn wandelingetje wat korter en wacht nog maar even om buiten op die fiets te stappen. Het was er gisteren trouwens toch geen weer voor, het regende hier werkelijk de hele dag. Misschien vandaag.

Iedereen doet het op zijn manier en dit is op het ogenblik de mijne.

Bedankt allemaal voor jullie warme medeleven, het heeft me gesterkt.

Reacties

Judy zei…
Veel sterkte, Marthy. Logisch dat je even een terugval had. Het zijn wijze vrouwen.
Bertiebo zei…
Jouw manier is de enige manier. Moedig voorwaarts!
Het kan alleen op je eigen manier. Luister goed naar je lijf. Het komt heus goed! Sterkte met alles.
Emie zei…
Vandaag schijnt de zon weer, dat is alvast iets!Neem de tijd voor alle herstel zowel geestelijk als lichamelijk dan komt het zeker goed.
Sjoerd zei…
Ik kan me dat heel goed voorstellen, verdriet en pijn zorgen er niet echt voor dat je lekker in je vel zit... Geef het gewoon de tijd. Sterkte ermee.
Ger zei…
De ander kan niet je verdriet en pijn weg nemen maar met steun aan alle kanten het wel verzachten.
Veel sterkte,Marthy.
Jolande zei…
Net wat Bertie schrijft, jouw manier is de enige manier waarop jij dit kan verwerken. Wij kunnen je alleen maar veel sterkte wensen daarbij.
In de weer zei…
Goed van jou, dat je luisterde naar die twee wijze vrouwen en vooral naar jezelf.
Fijn dat je dat ook beseft, heel veel sterkte, het heeft tijd nodig, maar het gaat goed komen,
Mevrouw W. zei…
Het is niet niks ook en best logisch dat het leven niet zomaar verdergaat na zo'n groot verlies. Neem de tijd en onthoud dat er voor rouw geen tijd staat.
KnutzEls zei…
Neem de tijd, niemand hoeft je te haasten. Alleen jij weet wat je verdragen kan.
Rouwen kost tijd en veel energie. Sterkte.
Heel veel sterkte Marthy!
miekequilt zei…
Ach Marthy, je maakt iets vreselijks mee. Doe rustig aan, laat de dames lekker je lijf onder handen nemen en verder maar rustig aan doen.
Anoniem zei…
Veel sterkte. Rouw= rauw en doet pijn en heeft tijd nodig. Je knie heeft ook tijd nodig en dan wordt het kiezen voor je lijf, of het één of het ander. Dat je knie een terugval heeft is een teken van liefde omdat je rouw en gaat rouwen voor je knie.
Lies
Annelies zei…
Wat fijn dat je mensen rond je hebt die met je meedenken en dingen een plaats geven. Nogmaals veel sterkte.
Lies zei…
Rustig aan, neem je tijd...
Knuffel!
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Begrijpelijk hoor dat je daar even de tijd voor moet nemen en het is goed om dat op jouw manier te doen. Er komt misschien weer zoveel boven van vroeger; je voelt weer zò goed dat je uit hetzelfde gezin komt.
Rouw is heel pittig en komt soms zomaar weer opzetten. Sterkte!
Op je eigen manier is de enige goeie manier en fijn dat je daarin gesteund wordt..... xxx
willy zei…
een verlies moet iedereen op zijn manier verwerken

en dat vraagt tijd

groeten
Je kan het alleen op je eigen manier doen. Ik ben blij dat je wordt gesteund. Een mensch hoeft niet altijd sterk te zijn...
Nogmaals veel sterkte 0x0
bemar zei…
Veel sterkte, de revalidatie komt weer op gang als je geest wat tot rust is gekomen.Het is een groot gemis als je een dierbare verliest