Doorgaan naar hoofdcontent

The unlikley pilgrimage of Harold Fry

 

Zijn vrouw verklaart hem voor gek wanneer de gepensioneerde Harold in The Unlikley Pilgrimage of Harold Fry zomaar ineens aan een wandeltocht van honderden kilometers begint. Hij denkt op deze manier een vriendin die op sterven ligt te kunnen redden.

Wanneer de 65-jarige Harold  een brief ontvangt van een doodzieke vriendin in een hospice, besluit hij ineens om zijn reactie niet meer op de bus te doen, maar naar de andere kant van Engeland te lopen om de boodschap persoonlijk te brengen. Hij draagt geen wandelschoenen, heeft geen kaart of kompas, geen regenjas of telefoon.Zijn vrouw blijft verdwaasd achter.

Harold Fry ontmoet op zijn pelgrimstocht naar Berwick-upon-Tweed allerlei mensen die hun verhaal aan hem vertellen en een enkeling loopt met hem mee. Zijn vrouw probeert thuis te begrijpen waarom Harold vertrok, en besluit uiteindelijk hem zelf te gaan zoeken. 

Wij zagen deze film in het Goudse filmhuis zondagmiddag Een prima film voor een regenachtige zondag, beetje sentimenteel, mooie Engelse landschappen waarin Harold kilometers wegstapt. Direct in het begin dacht ik dat ik de film al gezien had maar dat kon niet want die is van 2023. Dan heb ik het boek gelezen, jaren geleden en dat klopte beter. In 2012 kwam het uit.

Reacties

Judy zei…
Ik hoorde laatst van dit verhaal, toevallig. Prachtig verhaal.
Sjoerd zei…
Ik ken het niet maar lijkt me een aanrader.
Emie zei…
Een film over wandelen terwijl je zelf revalideert!
KnutzEls zei…
Mooi verhaal, mooie film. Ook wij gingen er voor naar Gouda.
Lijkt me een bijzonder verhaal. Doet me meteen denken aan het boek "Het Zoutpad".......
Jolande zei…
Als die op tv komt ga ik wel kijken.
Lijkt me een mooie film. Over wandelen en good old England, altijd goed!
Anoniem zei…
Ook gezien en van genoten
In de weer zei…
Komt me bekent voor, maar weet niet waarvan.
Misschien laatst op een blog gelezen, ik weet het niet meer.
Maar misschien hebben we het geluk en komt hij nog eens bij de FilmLiga.
Anoniem zei…
Ik heb het boek enkele maanden geleden gelezen.
Ben benieuwd naar de film.
Janny zei…
Ik heb er al wel over gelezen, lijkt me een mooie film.
Je hebt ons enthousiast gemaakt, hoor. Voor morgenavond hebben we gereserveerd!
willy zei…
dat ziet er niet mis uit Marthy

prettige avond
miekequilt zei…
Een mooie film voor een regenachtige dag.
Infinity zei…
Dankbaarheid voor de diepgang van het denken en het onderzoek dat blijkt uit uw bericht.
Het lijkt me een prachtig verhaal en ga zeker het boek lezen. Mijn man zou ik ook gaan zoeken (of beter nog: meegaan.)