Doorgaan naar hoofdcontent

De grote groene

Zonnig weer, eindelijk wat meer warmte en ik was lekker in mijn border aan het werk. Even stond ik stil om wat planten te bewonderen toen er bij mijn voeten iets wegschoot, omhoog langs het muurtje de border in. Het was de grote groene, de smaragdhagedis. 

Ik had al een poos naar hem uitgekeken maar tot nu toe niets gezien. Mart wel in de moestuin, diverse keren. Snel vloog hij onder een paar planten maar voor de zekerheid ben ik toch mijn fototoestel gaan halen en vatte post. Met wat geduld zou de hagedis misschien wel te voorschijn komen, hij houdt immers van de zon. Ik stond doodstil en ja hoor, daar kwam hij en mijn eerste foto was meteen raak.

Stilzitten was er niet bij deze keer, hij schoot weer weg maar ik bleef staan en na een poosje zag ik zijn kop tussen de stenen naar voren komen.

De hagedis liet zich naar beneden glijden langs de stenen en weer kon ik knippen. Ik dacht dat ik nog een ander kopje tussen de stenen had gezien maar dat wist ik niet zeker.

Je moet echt geduld hebben met deze beesten, ik heb daar een hele poos gestaan maar kon toch nog een paar mooie foto's maken.


Ha, ik had het toch goed gezien, hier is het vrouwtje. Zij is wat fletser van kleur.

Mijnheer kwam nog een keer tevoorschijn.

En daarna vlogen ze naar het tuintje van buurvrouw Jacqueline, uit het zicht.

Tuingeranium en salvia, een mooie combinatie. Hier zaten de hagedissen dus deze plek wordt door mij in de gaten gehouden.

Reacties

Bertiebo zei…
Wat is-ie mooi die grote groene. Met dat blauw!
Ton zei…
Hoi Marthy, Mooie dieren en wat fijn voor ons dat je zo geduldig bent. Ik wacht met smart tot ik in onze tuin de groene leguaan tegenkom. Met groetenTon
KnutzEls zei…
Wat een beauty. Goed dat je geduldig bent.
Judy zei…
Prachtig is ie! Ook wel een beetje brr.
Sjoerd zei…
schitterende foto's laat je hier zien, mooi gedaan Marthy.
In de weer zei…
Prachtige foto’s, nu wachten op gezinsuitbreiding :-)
Dat is toch genieten als je deze mooie beesten ziet, hè. Bij ons zitten ze ook onder de planten en schuifelen ze wat onder en door de houtwallen. We hebben een tijdje een ‘aanloopkat’ op het terrein gehad en toen hadden we beduidend minder smaragdhagedissen.
Emie zei…
Ook hier woont een stelletje, zo mooi. Helaas nog niet op de foto kunnen krijgen. Jouw foto's zijn echt prachtig.
Jolande zei…
Oh die vind ik toch zo mooi om te zien, groen met een blauwe kop.
Hier hoeft maar even de zon te schijnen en de Madeira hagedissen komen met hele families uit de muur.
Ik vind ze heel leuk om te zien, maar ze zijn lang niet zo mooi als die bij jullie.
Ger zei…
Hier gingen ongeduld:wachten op warmer weer en de zon.
Goed samen met geduld:van de fotograaf die zelfs twee prachtige salamanders in de zoeker kreeg.

Marthy zei…
Eigenlijk ben ik niet zo geduldig Ger maar ik heb er wat voor over om deze mooie beesten goed op de foto te krijgen. Ik heb daar zeker 20 minuten doostil staan kijken en wachten.
miekequilt zei…
Prachtig. Waren mooi dier. En zo goed door jou op de foto gezet.
Janny zei…
Wat een mooie kleuren, je geduld werd beloond!
Anoniem zei…
Het zijn prachtige foto's geworden!
Marja
Lies zei…
Schone beestjes, schone foto's!
Lie(f)s.
Prachtig! En wat heb jij een geduld gehad om ‘m te kunnen ‘vangen’!
Fantastisch! Ik zag hem ook bij jullie!!