Doorgaan naar hoofdcontent

Ontmoeting in het zuiden

Het was inmiddels de tweede dag van de Ardechoise en Martine zou die ochtend om tien uur aankomen vanuit Parijs op het station van Montélimar met haar fiets. Zij zou dan naar Uzer fietsen om daar haar vriend te treffen en de volgende dag verder te fietsen op de tour.

We hadden afgesproken dat wij haar halverwege op zouden pikken en dan gezamenlijk naar Uzer te fietsen, leek ons een leuk idee. Onze auto werd in die plaats geparkeerd en we gingen op weg. Ik had een Komoot route wat aangepast, dat moest lukken.

Dit stuk richting Ruoms met die prachtige rotswanden en die tunnel hebben we laatst ook al gefietst, het blijft indrukwekkend.

Bij een mooi aangelegd perk langs de weg met grote stenen er omheen hielden we onze koffiepauze. Dit keer niet met chausson aux pommes maar met chausson citron, ook lekker. We hadden prachtig weer. Toen we thuis vertrokken was het nog koud maar op deze plek gingen de jekkies uit

Dit was onze ontmoetingsplek, Vogué Gare, een oud spoorwegstation. Het wordt niet meer gebruikt, was nu de plaatselijke bibliotheek en de spoorweg is fietspad geworden. Vlakbij het station was een restaurant waar we lekker geluncht hebben. Er was veel bij te praten.

Martine krijgt het voor elkaar om al fietsend te fotograferen. Durf en doe ik niet hoor.

We dalen hier vanuit Balazuc naar de brug over de Ardèche. Even gauw een foto maken.

De brug is versierd in de Ardechoise kleuren, geel/paars, vanaf hier nog niet goed te zien,

Maar Martine maakt wel even een fotootje op de brug terwijl achter ons auto's rijden en voor ons fietsers aan komen rijden.

We nemen afscheid van elkaar in Uzer, zij gaat naar haar overnachtingsadres waar haar vriend al is aangekomen en Mart gaat de fietsen op de auto zetten.


Terwijl hij dat doet maak ik nog een fotootje van deze twee leukerdjes die vanaf een balkon nieuwsgierig dat vreemde mens bekijken.

Reacties

Leuk, dat jullie de ontmoeting zo konden combineren. Wat een prachtige fietstocht weer.
Sjoerd zei…
Een mooi welkom toch, en gezellig een stuk mee fietsen. Mooi die overhangende rotsen, daar zal best wel eens een steentje vanaf vallen.
Bertiebo zei…
Je raakt nooit uitgekeken!
Judy zei…
Prachtig landschap!
Mevrouw W. zei…
Leuk om zo een dag samen op pad te zijn. En dat zonnige weer ziet er wel heel erg aantrekkelijk uit!
In de weer zei…
Gezellig om dit zo te doen !
Een gezellige start zo voor Martine. Wat is het daar toch mooi.
Wat een indrukwekkend natuurschoon laat je zien. Dank je wel.
miekequilt zei…
Reuze gezellig en sportief. Heerlijk en met die zon helemaal.
Emie zei…
Wat een strak plan en goed gelukte uitvoering!
KnutzEls zei…
Prachtige route! Maar foto's maken en fietsen, brrr zou ik echt nooit durven.
Yova zei…
Jullie zijn wel actief bezig om te fietsen. Prachtig om te zien. Tunnel had ik wel eens YouTube gezien bij ons. Best wel eng. Brug ziet sierlijk uit. Even rustig koffie nemen. Leuke verhaal. Twee poezen keek echt naar jou. Schattig. Fijne dag.
Gerda zei…
Heerlijke fietstocht hebben jullie gemaakt ! Voor ons bekend terrein, we vinden het nog steeds prachtig . We zijn weer terug in Pradons en zijn blij om weer hier te zijn. En gelukkig mooi weer, dat viel in Amsterdam erg tegen.
Jolande zei…
Wat een vrolijke brug. Foto´s maken terwijl ik aan het fietsen ben doe ik ook niet, ik stap wel even af.
De laatste foto vind ik de allerleukste, maar ja, ik ben dan ook gek op katten.
Janny zei…
Mooie foto’s van een prachtig landschap! Goed dat je eerst afstapt, stel je voor dat er wat misgaat…
Lies zei…
Heel speciaal/zo mooi om te zien, voor een stadskind...
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Wat zijn jullie toch sportievelingen... Ik ga me gewoon een beetje schamen dat wij alles met de auto bezocht hebben, en ja... ook wel wandelend natuurlijk.
Wij troffen de brug niet meer versierd aan, maar evenwel is het een prachtige plek.
Het gesteente is gelaagd afgesleten, tenminste zo denk ik dat het is gebeurd...
Dat viel ons overal op.
Oh, en die poesjes; ik ben er dol op, wat een lieverdjes!