Doorgaan naar hoofdcontent

Piekfijn

De stokrozen op ons kerhofje bloeien en heel verrassend, ze kleuren zalmroze. Voorheen waren ze altijd lichtgeel, niet echt een mooie kleur dus hier ben ik blij mee.

Over een week of wat komt er een grote rij met lelies in bloei, oranje van kleur. Ooit één gekregen plantje wat daar tegen de achtermuur van het kerkhof geplant werd en dat heeft zich ieder jaar vermeerderd.

En deze rode roos tegen het hek blijft het ook maar doen. Aan de andere kant doen de witte rozen het een stuk minder, ze hebben hun beste tijd gehad denk ik.

Toen onze vrienden Ernest en Annelies laatst op bezoek kwamen brachten ze deze kleinbladige vaste geranium mee, die was me beloofd. Hij blijft laag en zoiets zocht ik voor een bepaalde plek dus hij ging direct de border in.

Maar ze brachten nog meer mee, drie potten herfstasters. Volgens Annelies blijven deze ook laag.

We hadden nog een graf op het kerkhof wat vol met onkruid stond en dat heeft Mart schoongemaakt.

 En daar staan nu de herfstasters. Van het najaar kan ik zien hoe hoog ze worden en dan kan ik volgend voorjaar bekijken of ik er een plek in de border voor heb.Voorlopig ben ik hier dik tevreden mee.

En als daarna dan het gras nog even is gemaaid ziet het kerkhofje er weer piekfijn uit.

Reacties

Judy zei…
Prachtig allemaal!
KnutzEls zei…
Alles weer netjes en kleurig.
Goed gedaan. Ziet er mooi uit zo!
Sjoerd zei…
En niet iedereen heeft een kerkhof in de tuin...
In de weer zei…
Heel liefdevol !
Mooi werk !
Emie zei…
Wat een mooi resultaat van jullie noeste arbeid .
Edward McDunn zei…
Prachtig die rode rozen.
Het kerkhofje ziet er prima uit hoor, onderhoud is belangrijk.
Toch wel heel speciaal dat kerkhofje in jullie ‘achtertuin’ en mooi dat jullie het zo netjes onderhouden!
De herfstastertjes blijven bij mij laag maar jullie grond is veel beter, dus wie weet worden ze bij jullie wel hoger.
pieke zei…
Prachtig. Willen jullie daar zelf ook ooit te rusten gelegd worden, of mag dat sowieso al niet meer?
Janny zei…
Het ziet er weer netjes uit. Mooi die stokrozen, hier zitten ze al wel vol met knoppen maar ze bloeien nog niet.
Jolande zei…
Ik vind dat toch wel heel apart hoor dat jullie een eigen kerkhofje hebben.
Lies zei…
Jullie zijn eigenlijk 'goede zielen'...!
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Het kerkhofje is weer keurig. Fijn dat jullie dat altijd zo bijhouden.
Anoniem zei…
Wat mooi dat jullie dit kerkhofje onderhouden.
Wordt het nog wel eens bezocht door nabestaanden?
Marja
De nabestaanden zullen blij met jullie zijn.
Ger zei…
Weet niet welke soort herfstaster je gekregen hebt maar weet wel waar ik de stervormige bloemen zie bloeien dat vlinders, bijen en hommels graag op ze neerstrijken om nog een laatste beetje nectar te snoepen.
Kerkhofje ziet er weer goed onderhouden uit, jullie zijn niet alleen aardig voor de levende maar ook voor hen die zijn hemelen.
Marthy zei…
Pieke, er mag nog steeds begraven worden op deze kleine kerkhofjes maar wij hopen hier niet te overlijden en worden gecremeerd. Wel hebben wij onze kinderen gevraagd om onze as hier in de vallei uit te strooien.
Marthy zei…
Marja, ieder jaar omstreeks Allerheiligen zet een nicht nieuwe (plastic) bloemen op de graven.
willy zei…
Dat is pas mooi werk Marthy

Prettige dag