Doorgaan naar hoofdcontent

Opknapper

Als wij zoiets tegenkomen kijken we elkaar lachend aan en zeggen ongeveer tegelijkertijd: opknapper? Een grap natuurlijk want we moeten er niet meer aan denken. Er is door ons genoeg verbouwd en opgeknapt in ons leven. 

Maar het is wel jammer van het huis, het is het alleszins waard om het op te knappen. Zo te zien is het dak nog in goede staat en ook de muren, geen scheuren te zien. Natuurlijk moet van binnen alles vernieuwd worden maar dat is te overzien. Ruim, twee grote etages en waarschijnlijk ook nog kelders.

In de gevel een nis met een heiligenbeeld. Welke heilige weet ik niet maar ik hoop die van de klusmannen, dan is er nog hoop voor dit huis.

Reacties

Judy zei…
Leuk huis met die heilige.
Sjoerd zei…
Zonde als zoiets verloren gaat...
Bertiebo zei…
Leuk huis en dan nog die heilige. Het gaat vast opgeknapt worden!
KnutzEls zei…
Wie weet wie er op af komt na jouw verhaal. Er is vast markt voor. 🤗🍀
Emie zei…
Dat beeld on die nis is prachtig! En het huis ook. Zonde als het zou verrotten.
Emie zei…
Verrotten moet verkrotten zijn!
Ger zei…
Het beeld heeft in een hand een lelie tak,andere hand kan ik niet goed zien,wanneer dat Kindje Jezus is is het H.Antonius van Padua.Wie weet staat dat opknappertje eerdaags in de steigers.
Marthy zei…
Vaak is het een erfeniskwestie Els. Families die aan het ruziën zijn over het bezit en ondertussen gaat het huis steeds verder achteruit.
Edward McDunn zei…
Dat huis kan zeker wel een opknapbeurt gebruiken.
Het beeld in de nis vind ik wel mooi.
willy zei…
Daar is heel wat werk aan Marthy

Maar het zou zonde zijn om het gebouw te laten verkommeren

prettige dag

Janny zei…
Wij hadden vroeger ook een "opknapper" maar ik zou er nu niet meer aan moeten denken! Wel een prachtig pand zo te zien, hopelijk komt er iemand die het aandurft.
Lies zei…
't Zou zo mooi kunnen zijn...
Lie(f)s.
Iets voor “ik vertrek …”
In de weer zei…
Er waren ergere panden bij “ik vertrek”.
Margriet zei…
Hopelijk komt er snel een liefhebber voor, want het is de moeite waard. Als ik dertig jaar jonger was en wist wat ik nu weet, haha
Elizabeth zei…
Ja, dat is een mooi fors huis! Je zou er zò zin in krijgen...