Doorgaan naar hoofdcontent

Kijk even mee

Mijn borderplanten schijnen weinig last te hebben van de vele regenbuien. Gisteren tegen de avond kwam er weer een bui met veel regen en zo hard dat ik even dacht dat het hagel was en met hagel heb ik twee hele slechte ervaringen, die kan alles kapot slaan. Onze grond is gelukkig goed doorlatend en dat  scheelt wel voor de nattigheid, er blijft geen water staan.

Afgelopen week weer eens een rondje gewied, iedere dag een paar meter en dan even een harkje erdoor om de grond wat los te maken.

Deze clematis, de 'Ville de Lyon' staat hier al meer dan vijfentwintig jaar zijn best te doen en bloeit overdadig.

Een hoekje van de tuin onder een vijgenboom. Die vijgenboom stond er al toen we hier kwamen, op een onhandige plek maar het blad is zo mooi dus hij blijft daar. Er staan makkelijke planten onder omdat ze  daar in de schaduw staan, een salvia met daarachter een spirea.

Ik heb veel geranium soorten in de border en deze met dat donkere blad, bijna zwart heeft de toepasselijke naam 'Black and White'.

Geranium 'Patricia' die zo lekker losjes valt en wat verder een roze salvia in bijna dezelfde tint.

Japanse spirea, verleden jaar nieuw en hij is mooi van groei en kleur.

De eerste witte echinacea staat in bloei en het insect erop is de smalboktor. Kleurt er mooi bij.

En als laatste deze vaste geranium, ook ooievaarsbek genoemd. Hij wordt hoog, is vrij stevig en heeft prachtige grote bloemen. Wat een schoonheid, deze plant.

Reacties

Yova zei…
Echt schoonheid om bloemen te zien. Regen buien kun je tegen. Dan wilde wel overal gaan groeien. Echt schitterend bloemen foto's te zien. Echt genieten daar! Fijne dag.
Judy zei…
Ja, prachtig zijn je borders! Ik hou van ooievaarsbek/geraniums. Leuk om zo veel verschillende te zien.
Sjoerd zei…
Ik heb ook verschillende geraniums in de tuin. Het zijn mooie bodembedekkers.
Bertiebo zei…
Schitterende foto's vooral die met die tor
In de weer zei…
Het zijn allemaal schoonheden !
Je border is een plaatje!
KnutzEls zei…
Een geniettuinn is het.
Emie zei…
Ziet er heerlijk uit, Marthy. Mooie kleurencombinaties.
marga zei…
Het is het iedere dag weer genieten van al die mooie plaatjes en praatjes als ik het lees. Vandaag prachtige kleuren in jou border.
Groeten
Marga
Wat een mooie bloemen in jullie tuin
Elizabeth zei…
Het is wel te zien dat je een hele grote plantenliefhebber bent...
Prachtig staan ze!
miekequilt zei…
Wat een fleurige en kleurige wandeling door je border. Mooi zoals alles er bij staat.
Lies zei…
Je werk wordt écht beloond!
Lie(f)s.
Mooie borders heb je! Hier zijn alle echinacea’s verdwenen, jammer dan, te veel regen ben ik bang. De slakken doen ook nog flink hun best, het twee keer daags slak-plukken haalt helaas weinig uit. Ze vermeerderen zich sneller dan ik rapen kan, haha.
Onliemie zei…
Prachtig! Hopelijk blijft de hagel achterwege.