Doorgaan naar hoofdcontent

Avondmarkt in Vals

Er was avondmarkt in Vals les Bains en we gingen er heen met onze Belgische vrienden. Na eerst nog een bezoekje aan een bouwmarkt, klust de een niet dan de ander wel, gingen we eten, gezellig op een terras. Dat is het leuke van een zomer hier zijn, je eet bijna altijd buiten.

Daarna lekker slenteren over de markt. Het is een echte toeristenmarkt, de eerste van dit seizoen met allerlei snuisterijen. Noor kocht een leuk jurkje en een ringetje en ik kocht ook een ringetje, voor onze Saar.

Het was nog niet echt druk, volgende week met het zuidelijke deel van Nederland op vakantie zal het wel gekker zijn. Aan het eind van de markt nog een suikerspin voor Noor en ik proefde even mee. 
Lekker!


Reacties

Vlimbouter zei…
In Vlaanderen begint het bouwverlof ook dit weekend. Verwacht je dus maar aan heel veel drukte vanaf volgende week.
PS: wat een reuze suikerspin. Heeft ze hem helemaal opgekregen?
Sjoerd zei…
Zwarte zaterdagen in het verschiet, mij niet meer gezien, ik heb al eens muurvast gestaan
Ziet er altijd zo aantrekkelijk uit zo'n suikerspin, maar ik vind het té zoet.
Marthy zei…
Ik had hem zo op kunnen eten, Jeanne, ik ben een zoetekauw.
Marthy zei…
Haha, ze had er totaal geen moeite mee.
Onliemie zei…
Wij vertrekken zaterdagnacht. Ik hoop dat de meute bouwvakkers en zuidelijke Nederlanders dan al een eind weg zijn en we rustig(er) kunnen rijden. Maar als het te erg wordt zoeken we een rustig plekje op voor een paar dagen om daarna weer verder te trekken. We hebben de tijd.
Ik kijk al uit naar die marktjes. Zalig vind ik dat. Maar geef mij toch maar een ijsje ipv die suikerspin. Veel te plakkerig naar mijn zin.
Ivy zei…
Ik ben blij dat wij niet per se in deze periode op vakantie moeten, veel te druk overal. Er waren vandaag al vroeg de nodige files richting het zuiden.
Lekker zo'n suikerspin!
In de weer zei…
Oooh lekker suikerspinnen, smelt zo lekker weg.
Vanwegen het mooie weer hier ook zo’n vakantie gevoel, terrassen vol en we leven zowat heel de dag buiten, lekker hoor !
miekequilt zei…
Wat heerlijk gezellig, zo’n markt. Lekker struinen en dan ook nog slagen: fijn!!
Middelste komt dit weekend terug van een fijne rustige week in Italië.
Marthy zei…
Het is fijn als je kan stoppen wanneer je wilt, dat geeft op die manier geen stress. Een hele fijne vakantie toegewenst.
Marthy zei…
Het is misschien soms wel wat warm bij jullie maar voor alle vakantievierende mensen is het heerlijk.
Marthy zei…
Wij gingen altijd zondagmorgenvroeg rijden en dat was in de drukste vakantieperiode. Nooit echte problemen gehad. Voordat we het huis hadden gingen we naar zeer rustige plekken en nu wonen in een vallei waar het heeeel rustig is.
Marthy zei…
Meisjes van vijftien…heerlijk toch!
Marthy zei…
Een mooie avond, leuk gezelschap en dan een beetje slenteren over zo'n markt, gezellig hoor.
Marthy zei…
In de vakantietijd is je huis net een duiventil, Inge.
Mirjam zei…
Ik zou zo weer in de auto stappen en jullie kant op komen zeg... maar helaas het zit er niet in... Ik geniet lekker mee via jouw plaatjes... heerlijk.
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Jammer Mirjam, het zou gezellig zijn. Groetjes, ook aan Ben.