Doorgaan naar hoofdcontent

Vlinderstruik 'Africa Queen'

Ze zijn goed aangeslagen, de twee vlinderstruiken die we verleden jaar oktober op het tweede terras pootten. Ik was toen we hier begin april aankwamen al blij dat ze de winter overleefd hadden maar toen het hier daarna maar zo bleef regenen en er totaal geen groei in de struikjes zat  was ik even bang dat ze daar weg stonden te rotten. 

Gelukkig werd het droog, de zon begon te schijnen, al drie weken nu en dat hadden deze hoogheden nodig. Sinds een paar dagen zitten er bloeiende pluimen aan, dieppaars zijn ze, heel mooi.

's Avonds na het eten ga ik daar op dat lagere terras graag nog even zitten met mijn boek. De zon schijnt dan op mijn rug en ik heb een mooi uitzicht naar twee kanten.


Reacties

Emie zei…
Wat een sfeervol hoekje om in de avondzon te zitten!
En nu wachten op de vlinders of zijn die er al?
Marthy zei…
We zaten vanmiddag daar op het terras te lunchen en er zat een schoonheid op een van de bloemen. Je kent het wel, fototoestel gehaald, vlinder weg en wilde ook niet meer terug komen.
miekequilt zei…
Genieten is ook fijn als je zo mooi kunt zitten.
KnutzEls zei…
Dat is een lekker plekje!
Ivy zei…
Wij hebben er ook zo een. Oorspronkelijk in een heel grote pot, maar ik vond dat hij daar erg snel in verdorde. Toen maar in de volle grond gezet en nu elke dag flink water geven, want het heeft sindsdien niet meer geregend. Hij doet het trouwens prima, gelukkig.

https://ruraltownliving.blogspot.com
Bertiebo zei…
Wat kan je blij zijn he als een plantsel het doet
Mirjam zei…
Prachtig Marthy, hier doet de vlinderstruik nog niet veel. Maar dat komt vast nog wel. Fijne avond,
Liefs,
Mirjam
Sjoerd zei…
Ik heb er dit jaar ook een paar geplaatst
Ik had er 2, heb er nog 3 bijgezet dit voorjaar, maar nog geen bloei
Marthy zei…
Mooie tuin heb je, Ivy.
Marthy zei…
Ja, je plant een paar van die struiken en dan ga je weg. Dan hoop je maar dat er gauw een buitje regen valt terwijl jij in je Nederlandse huis zit. Maar het kan ook nog twee maanden droog blijven…...
Marthy zei…
Ik vind het makkelijke struiken. Ze zijn ook mooi om te zien en trekken vlinders.
Marthy zei…
Deze zijn natuurlijk verleden jaar najaar aangeplant, Inge dus die hebben een voorsprong op die van jou.
Onliemie zei…
Met die aanblijvende hitte hier staan die van ons verdroogd weg te kwijnen. Blijven water geven is geen optie. We zijn bijna weg voor 3 weken en dan moeten ze het ook alleen aankunnen. Jammer toch wel.
En dat van vaak niet op tijd te zijn met je fototoestel! Dat ken ik maar al te goed. :-)
Wieneke zei…
Prachtige kleur. Bij ons staat alleen de kleine variant te bloeien, de rest moet nog. Leuk al die vlinders erop. Het gekke is dat bij de laagblijvende vlinderstruik alleen witjes te vinden zijn en bij de grote vooral de dagpauwoog en zo nu en dan een atalanta of een gehakkelde aurelia. Maar hoe dan ook: een tuin zonder vlinderstruik kan eigenlijk niet :-)
Marthy zei…
Ik heb geen laagblijvende vlinderstruiken, zou er weleens eentje in een pot willen zetten. Je hebt gelijk, wat is een tuin zonder een vlinderstruik.
Marthy zei…
Wat erg, die droogte. We zaten daar lekker een soepje te eten met een broodje en al die tijd zat er een mooie vlinder op een even mooie bloem. Zeker een kwartier hè. Ga ik eindelijk dat fototoestel halen is ie weg. Grrr…..
Annelies zei…
Bij ons beginnen er voorzichtig bloemen in te komen. Altijd iets later dan bij jullie, hè. Ach, dan blijven ze ook nog wat langer doorbloeien! Genieten van zowel de bloemen als straks ook van de vele vlinders!
Marthy zei…
Die vlinders maken deze struiken zo dankbaar.
Vlimbouter zei…
Mooie vlinderstruik. Ik heb er ooit twee gehad: een paarse en een witte. Hoewel ik ze braaf elk jaar snoeide, zijn ze toch dood gegaan. Vreemd ...
Marthy zei…
Ja, dat is echt vreemd, Lut. Ik vind zelfs zo nu een dan een jonkie.