Doorgaan naar hoofdcontent

Van oude mensen, de dingen die voorbijgaan.....

Jacqueline kwam me halen voor een avondwandelingetje en we besloten om Dominique ook mee te vragen. Zij is hier alleen voor een week, Bernard is gaan werken.
Als we dan een rondje dorp doen komen we altijd langs Jany die boven in ons dorp woont. Daar mochten we  niet doorlopen, er moest even wat gedronken worden. 

We spraken over de huizen en hun oude bewoners en omdat Dominique betrekkelijk nieuw is in het dorp haalde Janny twee fotoalbums met oude foto's tevoorschijn, de eersten  waren vijftig jaar geleden genomen toen zij het huis net hadden gekocht, toen nog een ruïne.
Veel foto's van mensen die ik goed gekend heb maar die helaas al gestorven zijn.
Wij hebben in die vijfentwintig jaar dat we hier zijn al een stuk geschiedenis van het dorp meegemaakt.

Reacties

Confronterend ook: time flies!
Ivy zei…
Er kan veel gebeuren in 25 jaar, mooie en minder mooie dingen. C'est la vie!
Marthy zei…
Zoveel mooie dingen hier meegemaakt, zoveel vriendschap….
Pippa's Hus zei…
Om weemoedig van te worden vind ik altijd. XX Esther
Bertiebo zei…
Ja dat is een mooi dorp, dat van jullie. Van binnen en van buiten
Marthy zei…
Goed getypeerd, Bertie.
Vera zei…
Heerlijk om die oude foto's nog eens te bewonderen. In februari ging het voor mij verplicht erg snel. Mijn vader was overleden (ruim 90) en dan gaat er in een rap tempo heel veel verleden voorbij.
Sjoerd zei…
De tijd gaat ook daar voorbij...
Emie zei…
Goed getroffen foto!