Doorgaan naar hoofdcontent

Van Gua naar Le Serret

Toen ik gisteren door St. Julien du Gua liep zag ik deze mooie stokroos staan te pronken. Tegen een lichte muur, daardoor kwamen de kleuren van de plant nog beter uit. Ze doen het goed dit jaar, de stokrozen, ik zie er zoveel. Nou, van mij mag het een plaag worden!

Ik stak het Place d'Eglise over en daarna direct links kwam ik bij dit waterbassin uit. Hier deden de vrouwen vroeger hun was, nu liggen er slangen in om de tuinen aan de andere kant van het pad te bevloeien. Het water komt van een bron dus het blijft altijd stromen.

 
 Aan de andere kant van het waterbassin liggen onder de muur een paar prachtige moestuinen, een genot om naar te kijken. Je ziet op de foto de slangen liggen die uit het waterbassin komen. 
Een stukje verderop zie ik deze ouderwetse kinderwagen in een tuintje staan. Nooit eerder gezien daar maar leuk is hij.


Halverwege Gua en ons gehucht loop ik op een pad onder langs de asfaltweg en passeer dan deze oude boerderij. Vroeger woonden er twee broers die groenten kweekten op hun grond langs de rivier. Of de boerderij nog bewoond is weet ik niet. 

Ik heb eens gelezen dat er wel veertien verschillende stroompjes op de Auzène uitkomen. Bij een ervan die ik te voet moet oversteken neem ik mijn laatste foto,  een mooie varentje tussen bemoste stenen. 
De verdiende koffie wacht.



Reacties

Bertiebo zei…
Weet je... Ik ben niet zo Frankrijkerig, maar door jou krijg ik er toch zin in!
Marthy zei…
Dit is maar een postzegeltje van dat grote Frankrijk, Bertie. Maar wel een heel mooi postzegeltje.
miekequilt zei…
Wat een heerlijke wandeling!
Wat is het toch een pracht. Je één na laatste foto is zo treffend voor de sfeer. Muren met die blauwe hortensia's .......................
Pippa's Hus zei…
Ik ben ook zo gek op stokrozen. Hoe meer hoe beter! XX Esther
Emie zei…
Ach, die kinderwagen! Hoeveel mensen zullen er in de loop der tijd kirrend overheen gehangen hebben?
Annelies zei…
Mooie foto's en hoe krijgen die stokrozen het voor elkaar om geen roestige bladeren te hebben zoals die van ons?
Die kinderwagen; jeugdsentiment. Ik had er eentje gekregen en helemaal opgeknapt. Onze dochter heeft erin gelegen. Supervering dus altijd een slapende dochter!
Ageeth Mooij zei…
Zo mooi om te zien allemaal!
KnutzEls zei…
Die stokrozen, een plaatje.
Mirjam zei…
Oh wat een heerlijke wandeling Marthy. Echt genieten.
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam
marga zei…
Wat een prachtige kleur heeft de stokroos en de tuinen hebben wel heel veel profijt van het water want het ziet er mooi groen uit. Een echt Frans plaatje van de oude boerderij geweldig.
Groeten
Marga
Met je mee genoten, hoewel het is het echt nog mooier zal zijn. De Ardeche is prachtig! Groetjes
Vlimbouter zei…
Frankrijk is toch echt een heerlijk land! Je doet me weer zo'n zin krijgen om nog eens effe richting Frankrijk te rijden.
Sjoerd zei…
Ik sluit me aan bij Jeanne. Die een na laatste foto is echt super. Maar dat komt omdat ik de hydrangea een van de mooiste planten vind, naast mijn orchideeën.
Ik lag als baby in net zo’n kinderwagen
Die moestuinen zijn inderdaad mooi. En alles staat er zo goed bij.
In de weer zei…
Ik heb ooit een verhaal gelezen, speelde zich af in Frankrijk, en daar strooide iemand zaad van stokrozen rond in haar dorp. Je kunt je voorstellen Marthy hoe mooi dat eruit ging zien. Idee ??? ;-)
Marthy zei…
Dan lag jij er prachtig bij, Inge, als een prinses;-)
Marthy zei…
Je brengt me op een idee, Toos;-)
Marthy zei…
Ja, dit zijn koninklijke kinderwagens, Annelies.
Onliemie zei…
Zo mooi en ik ben even niet jaloers. We genieten wat meer oostwaarts van la douce france. Het blijft mijn favoriet. Ook al wonnen ze van de Belgen. 😜
Marthy zei…
Ach jongens, wat had ik het de Belgen gegund, daarna kwamen de Kroaten en een heel stuk daarna de Fransen. Maar de bal is rond hè.
Marthy zei…
Oh ja, hele fijne vakantie, Kris!
Onliemie zei…
De Kroaten hadden van mij WK mogen worden! 😛
Elizabeth zei…
Heerlijk... even genieten van Franse sferen.. Prachtige stokrozen, ik ben er dol op!
O ja, zo'n grote kinderwagenbak.. dat was helemaal in ...