Doorgaan naar hoofdcontent

Weer wakker

Tot mijn grote verrassing bloeit de eenjarige ridderspoor weer in mijn border. Jarenlang van kunnen genieten, ze kwam zelfs in mijn moestuin terecht waar ik de plant ook dankbaar verwelkomde maar een paar jaar geleden was het over en uit met de ridderspoor. 
Hoe goed ik in het voorjaar ook oplette met wieden, ik zag niets wat er maar een beetje op leek. Verleden jaar zomer zag ik ze nog bloeien bij een oude boerderij hier in de buurt maar ik ben daarna vergeten wat zaad te winnen.


Toen ik met mijn macrolens op mijn toestel op mijn knietjes in het gras dit moois zat te fotograferen kwam ik ook de pyjamawants tegen die met een hele familie op de kruisdistels gezellige dingen zaten te doen.

 Wonderlijk toch dat zaad wat blijkbaar een paar jaar slaapt opeens weer wakker wordt en uitgroeit tot een plant. Wat is de natuur toch mooi.


Reacties

Onliemie zei…
Kruip jij maar wat vaker op je knieën door de tuin op zoek naar "gezellige dingen" met je macro lens! Het levert prachtige foto's op!
Marthy zei…
Met plezier ga ik door mijn knieën voor jullie;-)
Pippa's Hus zei…
Zo mooi ridderspoor 1 van mijn favoriete bloemen. Prachtige foto's ook! XX Esther
De natuur is mooi en je foto's zijn prachtig!!
Marthy zei…
Bij mij ook favoriet, Esther.
Bertiebo zei…
Ja dat is bijzonder en dat zijn je foto's ook!
Mirjam zei…
Prachtig dat deze weer in je tuin bloeit. Ik hou zo van blauwe bloemen.
Zelf hier niets in de tuin dat maar iets op blauw lijkt, al heb ik nog hoop dat de hortensia weer blauw(ig) zal worden.
Fijne nieuwe week,
liefs,
Mirjam
Ageeth Mooij zei…
Wat een schoonheid en fijn dat ze weer is opgekomen waar ze zo gewaardeerd wordt!
Sjoerd zei…
Die hadden gewoon even geen zin... Ze zijn wel heel mooi.
Wat een zomerse foto, heerlijk
Die ridderspoor is hoogstwaarschijnlijk een geschenk van de wind, zo noem ik altiijd de onverwachtse bloeiers. Prachtig die pyamawants, het lijkt wel een feestelijk strikje op de bloem. Groetjes
Marthy zei…
De kleur blauw is zo mooi, Mirjam. Ik hoop dat de riddersoren nu weer een poosje in mijn border blijven.
Marthy zei…
Wat mooi gezegd, El, een geschenk van de wind. Die ga ik onthouden.
Emie zei…
Heerlijk dat de natuur ons zo vaak nog verrast. En jij ons met mooie foto's.
KnutzEls zei…
De ridderspoor is prachtig en die pyamawantsen zijn leuk, of vreten ze iets op als ze klaar zijn... ?
In de weer zei…
Een cadeautje van de natuur Marthy.
Marthy zei…
Nee hoor Els, ze gaan gewoon door met waar ze mee bezig zijn en vreten nergens aan.
Marthy zei…
Fijn, dit soort cadeautjes, Toos.
Kan me goed voorstellen dat je blij en verrast was dat deze schoonheid besloten heeft om weer in jullie border op te komen.
Wieneke zei…
Leuke gezellige wantsen. Bedankt dat je even het woord ridderspoor hier loslaat, want ik heb er een aantal gekocht voor in een vaas en ik kon met geen mogelijkheid meer op de naam komen.
Marthy zei…
Probleempje van het ouder worden, heb ik ook vaak last van.
Wat is de natuur toch verrassend (en) mooi, en jouw foto’s ook!
Vlimbouter zei…
Weer zo'n prachtige foto's. Mooi mooi!