Doorgaan naar hoofdcontent

Rondje Gua

Om een uur of zes vanmorgen een flinke bui regen, het rommelde ook wat in de verte. We hebben de laatste paar dagen wat onrustiger weer, zo nu en dan een onweersbuitje maar verder blijft het gelukkig mooi. 
Maar als na de bui de zon begint door te komen staan we op. De man wil graag gaan fietsen en ik besluit een rondje St. Julien du Gua te maken. 

Alles is nog nat als ik ga lopen en ziet er daardoor heerlijk fris uit. Doordat we zoveel regen gehad hebben de afgelopen maanden is er nu van geel worden in de natuur nog geen sprake. 

Vlak onder ons dorp ga ik rechtsaf, door het kastanjebos richting Le Théron, een gehucht wat boven Gua ligt. Onderweg zie ik een rij bijenkasten staan, ik heb ze geteld, wel vijfentwintig. Dat zal me een gezoem geven en hopelijk ook veel honing.

 In Le Théron kom ik deze prachtige roos tegen, nog nat van de regen. Van hier heb ik een mooi gezicht op Gua.


In de zijgevel van een oud schuurtje zie ik deze mooie raamopening en even verderop steek ik een brug over de rivier de Auzène over waar nog steeds meer water in stroomt dan normaal om deze tijd. Ondertussen ben ik al een fling stuk gedaald.


Aan de toegangspoort van een groot oud huis wat vlak onder Gua ligt zie ik dit mooie ornament. Het lijkt of er onderaan een stuk is afgebroken maar toch zet ik het op de foto, zo mooi. 

Op veel plekken in de vallei werd het water van de rivier in vroegere tijden omgeleid voor bevloeiing van velden. Dit zijn er nog restanten van. 

Over het vervolg van mijn weg vertel ik morgen.


Reacties

Ik zie de frisheid gewoon! Heerlijk!
miekequilt zei…
Wat is het toch mooi daar!
Hopelijk krijg je nu reacties via de mail.
Marthy zei…
Dat kreeg ik al Mieke, maar op een wat omslachtige manier. Dit gaat beter!
Marthy zei…
Ik liep een stuk van het pad tussen hoge varens en brem, was drijfnat, Jeanne;-)
Emie zei…
De mooiste foto wat mij betreft, staat bovenaan. Wat maakte je weer een pracht wandeling.
KnutzEls zei…
En wat het dan lekker ruiken...
In de weer zei…
Ja Marthy dat is het voordeel van af en toe een buitje. Alles blijft fris groen en ach wanneer tussendoor regelmatig de zon schijnt dan heb je prima weer.
Jan uit Perth zei…
Wow..., zo mooi, die roos!
Mirjam zei…
Een prachtige wandeling Marthy en in gedachten heb ik daar nu ook even gewandeld, zie het zo voor me.
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Vooral als er dan net een buitje over heen is gevallen, Jan.
Marthy zei…
Verder niets te klagen, hoor Toos.
Pippa's Hus zei…
Wat prachtig en fris! Stuur maar een beetje regen hier heen. ;-)) XX Esther
Marthy zei…
Het is erg droog bij jullie hè. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn.