Doorgaan naar hoofdcontent

Mammoetboom



We liepen door Vals les Bains en kwamen deze reusachtige boom tegen. Het is een sequoia en dat wisten we omdat we tijdens een rondreis in Amerika met onze toen nog jonge kinderen deze bomen gezien hebben. 

Zo'n boom zou je hier niet verwachten, ze komen het meest voor in Californië. Daar staan bomen van dit soort die nog veel groter zijn maar die hadden duizenden jaren nodig om zo te worden. Deze boom is geplant is 1868 en was in 2014 nog de grootste van Europa. 
Ik heb Noor er even voor gezet om te laten zien hoe de afmetingen zijn.


Oh, en ik kocht ook nog een hoed daar op de markt. Ik heb een zwak voor hoeden, meestal staan ze me goed. Deze ga ik nu eens echt dragen, het is een heerlijk licht ding.

Reacties

Echte poseer-sessie! Leuke hoed ja!
Pippa's Hus zei…
Jeetje wat een boom! En de hoed staat je goed! XX Esther
Emie zei…
Leuk, nee...geweldig die hoed!
Bertiebo zei…
Ha die hoed staat leuk. En wat nou weer toevallig, ik had ook een boom vandaag, niet zo oud, uit 1907
KnutzEls zei…
Geweldige hoed, staat je prima.
marga zei…
Een prachtige boom o als die eens praten kon had hij/zij vast heel veel te vertellen.
De hoed staat je goed, dragen dus.
Groeten
Marga
Elizabeth zei…
Ja, die hoed staat je reuze goed!
Wat een joekel van een boom is dat..
Sjoerd zei…
je hebt aardig wat meisjes zoals Noor nodig om ze rond de boom te zetten. Leuk hoedje...
Marthy zei…
We hebben ze in Amerika nog veel groter gezien. Ze stralen een oerkracht uit.
Marthy zei…
En Noor is nog maar een tenger meisje....
Marthy zei…
Maar ook oud, die boom van jou. Zuinig moeten we er op zijn, op die oude bomen.
Ageeth Mooij zei…
Jullie staat er allemaal mooi op!
Jan uit Perth zei…
Die nieuwe hoed, bovenop jouw toet, die doet het goed!
Staat je erg goed die hoed!
Onliemie zei…
Hoeden zijn zo leuk maar ik sta er echt niet mee. Ramp oh ramp! Mooi hoor de jouwe en ik vraag me af hoe die boom in Frankrijk is terecht gekomen?
Gezellig samen op stap
Marthy zei…
Er zijn wel meer van dergelijke bomen aangeplant maar pas na het midden van de negentiende eeuw dus die moeten nog wel even voordat ze de grootte bereiken van die in Amerika.
Marthy zei…
Leuk dat jij het woord toet nog gebruikt.
Wieneke zei…
Oh ja, jij hebt een hoedenhoofd. Absoluut! Die erg oude bomen zijn zo geweldig. Ik stond ooit eens bij een Duitse eik van zo'n 500 jaar en dan ga je je even indenken wat zich allemaal rond die gigant heeft afgespeeld qua geschiedenis.
huis tjokvol zei…
wauw wat een grote dikke boom,en die hoed,ja die staat je erg leuk
Ik sluit me bij alle reacties aan