Doorgaan naar hoofdcontent

Jong grut

Het knippen van de heg bracht nog een verrassing met zich mee, de tuinman ontdekte een nest tussen de takken. En in dat nest jong grut, heel jong grut. Het werk werd stilgelegd en hij kwam mij erbij halen. 
Ik griste natuurlijk meteen mijn fototoestel mee maar om dat moois te zien en als het kon op de foto te zetten moest ik wel op een ladder klimmen en dat is nou niet bepaald mijn ding. Ik moest echt naar een van de bovenste sporten om in het nest te kunnen kijken, doodeng. 

Drie jonge vogeltjes, tenminste, we denken dat het er drie zijn. De foto is niet zo duidelijk maar het was de beste van de vijf die ik snel na elkaar nam. Ik stond daar boven op die ladder niet echt in een ideale houding om een goede foto te maken en wilde ook niet te lang boven dat nest blijven hangen, bang dat ik daarmee de ouders zou verjagen.
Mart is ook niet verder gegaan met het knippen van de heg, die laatste pluk blijft daar nog maar even staan.

Toen we later koffie zaten te drinken zagen we moeder of vader merel al weer druk heen en weer vliegen en ook  vanmorgen tijdens ons ontbijt werd er druk gevoederd. Misschien dat ik nog eens ga kijken want ik ben wel nieuwsgierig hoe dat jonge grut zich ontwikkelt.



Reacties

Bertiebo zei…
Je bent een held!
Ageeth Mooij zei…
Prachtig en wat goed dat je ons mee kan laten kijken!
anja zei…
Toch maar niet te vaak gaan kijken hoor, als papa en mama niet meer terugkomen zou dat heel jammer zijn. Gewoon wat geduld, en dan zie je ze hopelijk uitvliegen.
Wat een waaghals ben jij! Brrr.
marga zei…
O jee ook bij ons was manlief aan het heg knippen toen er een nestje tevoorschijn kwam van een mus.
ook bij ons is het werk tijdelijk stil gelegd en nu zien wij met regelmaat mama en /of papa mus naar het nestje vliegen om de kleintjes te voeren.
Voor zoiets mooi's laat je toch graag de heg even langer groeien.
Fijne zondag middag
Groeten
Marga
Ivy zei…
Altijd leuk, die nestjes. Helemaal als ze straks leren vliegen.
Bovenop een ladder ben ik ook geen held.

https://ruraltownliving.blogspot.com/
Sjoerd zei…
Je moet wel stoppen, anders staat er een bordje met "onbewoonbaar verklaard" en komen de ouders niet meer terug.
KnutzEls zei…
Oh wat eng zo'n ladder en toch foto's gemaakt. 😜👍🍀
Geweldig die foto, daar doe je toch alles voor. Ik zou ook nog eens gaan kijken hoor, maar niet te lang wachten, anders zijn de vogeltjes gevlogen. Groetjes
Emie zei…
Zij hoogvliegers, jij een hoogvlieger!
In de weer zei…
Schitteren Marthy.
Wat een bezige bijtjes, die merels daar bij jullie. Ik hoor hier ook nog regelmatig geroep van merels in paniek, dus er zullen ook nog her en der nestjes zitten.
Annelies zei…
Mooie foto van die hele jonge vogeltjes! Toch mooi om zoiets tegen te komen en gelukkig is Mart op tijd gestopt met knippen!
Vera zei…
Dat wordt dus beschuitjes met roze en blauwe muisje! Ouders komen altijd terug hoor 😍
Wieneke zei…
Tweede leg zeker? Die heg komt wel goed, eerst het grut de deur uit :-)
Marthy zei…
Het kan zelfs de derde leg zijn las ik op internet.
Marthy zei…
Er wordt druk heen en weer gevlogen, Vera.
Marthy zei…
Ik kan niet vliegen hoor Emie.
Altijd leuk om ouders en jongeren vogels gade te slaan, dat brengt heel wat begangkenis met zich mee, zeker nu je ze weet zitten. Zonnige groeten
Gelukkig dat ze op tijd ontdekt werden. Zo bijzonder om te zien.
Vlimbouter zei…
Zo mooi dat jullie meteen de werken stil legden voor het merelgezinnetje. Goed gedaan! Die heg afwerken kan later altijd nog.
Marthy zei…
Zoiets moois laat je ongemoeid, Lut.