Doorgaan naar hoofdcontent

Oud maar niet versleten

Het is wel aan het motief en de kleur van deze slaapzak te zien hè, echt een oudje. Ik schat zo'n 45 jaar, ik realiseerde het me toen ik hem aan de lijn hing om even te luchten. We zijn deze week in huize Berends een nachtje met heel veel mensen dus maken we er een kampeerbed bij

Wat een verhalen zouden deze slaapzakken, ik heb er twee van, kunnen vertellen, die hebben wat meegemaakt. Onze eerste kampeervakantie met de jongens in Bretagne toen de zon maar niet wilde schijnen. De enige keer dat ie dat wel deed en we aan het strand zaten werd Bas door een wesp gestoken en blèrde hij het hele strand bij elkaar. Al die mooie vakanties die we daarna hadden met de kinderen, iedere keer een andere plek aan een rivier in Frankrijk. School- en voetbalkampen, alles hebben ze overleefd. 

We namen ze mee toen we vijfentwintig jaar geleden bij de notaris getekend hadden voor het Franse huis en we de eerste nacht hier sliepen. Ik weet zelfs nog waar ik ze kocht, een kampeerwinkel in de Goudse binnenstad die al lang niet meer bestaat. Het moet wel een goede kwaliteit geweest zijn want er is nog niets aan kapot, zelfs de rits werkte vanmorgen nog moeiteloos.

Reacties

Sjoerd zei…
Zo hebben wij jarenlang twee Amerikaanse legerslaapzakken meegesleurd. Maar waar ze nu zijn zou ik niet weten. Wellicht dat mijn vrouw dat weet...
anja zei…
Leuk toch, zulke herinneringen!
Annelies zei…
Ha, wat een woeste kleuren! De jaren zeventig met de kleuren paars, oranje, geel, groen en bruin, bloemmotieven, macramé plantenhangers, erwtenplantjes en zo kan ik nog wel even doorgaan: leuk!
Marthy zei…
Erwtenplantjes, jaaaa...een raam vol!
Leuk. Volgens mij heb ik op een (kerk)rommelmarkt eentje uit dezelfde serie gekocht.
Maar hier werkt de rits niet meer van. Ik wil er een picknickplaid van maken, dus dan is dat niet erg.
Ageeth Mooij zei…
Wat een mooie! En wat leuk dat het al die herinneringen oproept!
Marthy zei…
Dan weet je in ieder geval hoe oud ie is., Jeanette.
Bertiebo zei…
Beatles, sixties, flowerpower, zo komt het op mij over
Marthy zei…
Klopt helemaal!
KnutzEls zei…
Telkens weer hergebruik in optima forma!
Vlimbouter zei…
Op kamp met de scouts, begin jaren 70. Daar moet ik nu aan denken.
Marthy zei…
Leuk, dat mijn slaapzak dit bij jou oproept, Lut.
Jacek zei…
Als ik me niet vergis, is die andere groen. En als je deze nog een jaar houdt, is die weer uber hip..:-)!
Emie zei…
Helemaal weer van deze tijd! Veel plezier in de volle herberg.
Marthy zei…
Ik denk er niet over om ze weg te doen, ze doen nog steeds dienst.
Marthy zei…
Heerlijk, zo'n volle herberg, Emie.
Oud, niet versleten en nog steeds prachtig!
Elizabeth zei…
Het is ongelofelijk hoe lang je soms plezier kunt hebben van goede spullen. Ik houd daar van en moet niks hebben van die even-gebruiken-en dan weer- weggooien cultuur.
Marthy zei…
Wij denken er precies hetzelfde over Elizabeth. Betalen liever iets meer voor een goed product.