Doorgaan naar hoofdcontent

De dagelijkse dingen



We waren er al vroeg uit vanmorgen. De man wilde een rondje gaan fietsen en ik wilde nog wat gaan wieden in de moestuin voor dat het te warm zou worden om nog wat te doen. Het 
onweer van gisteravond had hier niet echt doorgezet, er was maar een klein buitje gevallen maar genoeg om de sla dat heerlijke frisse uiterlijk te geven.

Nadat het zoveelste knielmatje door midden was gebroken gebruik ik nu een kussentje als ik even door de knieën moet. Werkt veel beter, kan het aanraden.  
Twee mooie spitskooltjes als oogst vandaag. 

 
Een etage hoger knipte ik nog even de uitgebloeide bloemen uit de geraniums en gaf de vlijtige liesjes wat extra water, dat zijn van die natnekken. 
Niet te geloven dat deze planten zich na die verschrikkelijke hagelbui van eind mei zich weer zo hersteld hebben. De liesjes bloeien nog maar net voor de eerste keer, die hebben heel wat tijd nodig gehad om bij te komen. 

Toen ik klaar was met mijn tuinwerk nam ik een douche, deed mijn oefeningen en ging lekker in de tuin zitten lezen. Een kopje koffie gezet toen mijn fietser thuis kwam en verder waren we een beetje lui. 

Nou ja,  de man werd nog wel even om hulp gevraagd. De bouwvakkers van hiernaast  hadden een probleem. Er was een rupsband van hun karretje afgelopen en gereedschap hadden ze niet bij zich, buurvrouw Jacqueline had ze naar ons gestuurd. 
Zo gefikst door die handige man van mij maar omdat ze die kar veel te vol laden en er dan mee moeten wenden gebeurde het even later weer. Echte hoogvliegers zijn het niet, deze bouwvakkers.



Reacties

Wat hebben jullie toch gouden handjes, allebei!
Marthy zei…
Ik ben het helemaal met je eens wat de man betreft maar zie mezelf niet als iemand met gouden handjes. Misschien wat lichtgroene vingers, hihi….
Ivy zei…
Een goede buur...…..
miekequilt zei…
Ach dat schiet niet op zo. Hopelijk is het wel op tijd klaar, zodat jullie buurvrouw er deze zomer nog van kan genieten.
Bertiebo zei…
Nou inderdaad, iets met een ezel en een steen
KnutzEls zei…
Straks bieden je man nog een baan aan...
Sjoerd zei…
Een buitje, hoe gering dan ook moeten we hier al bijna een maand ontberen. De watertonnen zijn ook al bijna leeg. Maar jullie mogen niet klagen daar, en de arbeiders bij de buren ook niet met zo'n hulp.
Een buitje, zó welkom hier. Volgens buienradar kan het zijn dat er morgenvroeg wat regen gaat vallen. Ik hoop het!
Marc Dufraing zei…
Wij hebben hier in het zuiden gisteravond een fikse regenbui gehad. Het was ook nodig voor de tuin enhet gras - de ton van 1m3 zit weer helemaal vol! Maar de grote hagelstenen erbij waren nu eigenlijk weer niet nodig geweest. Je hebt het echter niet voor het kiezen ....
Jullie beleven wat met die bouwvakkers........
Vlimbouter zei…
Deze morgen is er bij ons een mini-buitje gevallen. Maar ik vrees dat ik toch zal moeten bijgieten. Ik ben een beetje jaloers op je mooie spitskolen. Bij mij worden er gaten in gevreten door ik weet niet wat. Slakken zullen het wel niet zijn bij deze droogte...
Marthy zei…
Waarschijnlijk rupsen van het koolwitje, Lut. Kijk hier even: http://heenenterugnaardeardeche.blogspot.com/2014/05/moestuinmaandag_19.html
Marthy zei…
Het is afleiding, Alet;-)
Marthy zei…
In Aubenas is ook een flinke bui met hagelstenen gevallen maar wij kregen enkel een paar druppels.
Marthy zei…
Wij hebben ruim twee maanden regen gehad hier, ik ben nu blij met iedere straal zonneschijn.
Marthy zei…
Ha, ik weet zeker dat hij bij dat bedrijf niet zou willen werken, Els.
Mirjam zei…
Wat zouden ze zonder jouw Mart moeten beginnen, die twee bouwvakkers.
Hopelijk wordt de hele klus zonder te veel oponthoud snel afgerond.
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam
Elizabeth zei…
Herkenbaar... als je wat doen wil met warm weer, moet je het 's morgens vroeg doen!
Wat staat je sla er ook mooi bij.
En je man is wel in z'n element als hij mensen kan helpen op dit gebied...
Marthy zei…
Je typeert Mart goed, Elizabeth. Hij vindt het gewoon fijn als hij anderen kan helpen.