Doorgaan naar hoofdcontent

Onverantwoord


Buurvrouw Jacqueline is vandaag aangekomen uit Grenoble waar zij woont. Iedere zomer is zij hier een week of zes, heel gezellig want zij is onze naaste buurvrouw en wij kunnen het heel goed met haar vinden. Ik zag haar gelukkig het pad naast ons huis afkomen en heb direct Mart gewaarschuwd die dan haar spullen uit de auto haalt en naar haar huis brengt. Jacqueline is 76 jaar en hartpatiënt dus wij vinden altijd dat we een beetje voor haar moeten zorgen. 

Ze wist  dat er sinds gisteren aan haar terras gewerkt werd en onderging lachend de puinhopen voor haar deur. Een deel van het terras is al jaren verzakt en ze is nu zo blij dat er eindelijk wat aan gedaan wordt dat ze de herrie en het stof voor lief neemt. 
De twee bouwvakkers hebben er blijkbaar ook geen last van want zij werken zonder gehoorbescherming en mondkapjes wat wij onverantwoord vinden. Zij zijn in dienst van een bedrijf wat wij wel kennen, die zouden deze beschermingsmiddelen toch moeten verschaffen. 

De man houdt het verloop van de werkzaamheden scherp in de gaten, hij wil weten hoe ze de verbinding tussen het oude en het nieuwe terras gaan maken. Ik krijg ondertussen les in bouwkunde.


Reacties

Emie zei…
Dus voor jullie ook een heetje stofhappen en herrie verdragen. Hoop dat het niet te lang duurt voor de buuf en voor jullie. Lief dat jullie zo zorgzaam zijn.
Marthy zei…
Wij zitten ver genoeg weg dus geen last van het stof, maar wel van de herrie. Maar ik denk dat we het ergste nu achter de rug hebben.
Een interessante klus dus voor Mart, waar je iets van kunt leren. Hebben jullie ook nog een terras ter restauratie?
Marthy zei…
Gelukkig hebben wij niets ter restauratie en Mart is benieuwd of ze het wel op de goede manier gaan doen.
Ivy zei…
Soms kun je maar beter niet zien hoe werk uitgevoerd wordt. Er zal in Frankrijk wel zorgelozer met persoonlijke bescherming en veiligheid omgesprongen worden dan bij ons, hoewel ook hier in de bouw dingen gebeuren die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
Wij hebben pas een verbouwing van 4 maanden achter de rug, maar ik vind al die stof in alle hoeken en gaten hélemaal niets.
KnutzEls zei…
Hier is arbo heilig, maar in het buitenland zijn ze niet zo streng...
Lot zei…
Haha ik krijg ook bijna elke dag les in bouwkunde in oud huis is altijd wel iets wat tijdens een verbouwing ander moet en dan wordt er wel overlegd maar begrijpen doe ik het niet allemaal.
Wel sta ik soms vol bewondering te kijken van de inventieve ideeen.
Op dit moment hanger er 10 flessen met pijpjes in de muur om iets in te gooien om de natte muur te impregneren of zoiets
Sjoerd zei…
Het geeft in ieder geval weer wat te zien.... Leuk dat jullie een beetje op haar letten.
Marthy zei…
Ik heb jarenlang bij een bedrijf gewerkt waar kapitalen uitgegeven werden aan beschermingsmiddelen dus ik ril hiervan.
Marthy zei…
Wij weten er alles van Lot. Dit huis hier is zo'n driehonderd jaar oud en volledig gerenoveerd door ons.
Marthy zei…
Haha, ja, het brengt wel wat leven in de brouwerij.
Het zal wel iets met die Franse slag te maken hebben 😉
Marthy zei…
Toch vind ik het niet goed wat er hier naast gebeurd. Uit ervaring weet ik dat in zulke gevallen een ongeluk in een heel klein hoekje kan zitten.
Onliemie zei…
Ik ben benieuwd hoe de "aansluiting" zal zijn. Met de Franse slag? ;-) En hopelijk duurt de herrie niet meer te lang.
Vlimbouter zei…
Zo erg voor die arbeiders dat ze zonder bescherming moeten werken. Gehoorschade is immers irreversibel.
Marthy zei…
Wij zijn ook benieuwd naar de aansluiting, hopelijk gaat dat goed.