Doorgaan naar hoofdcontent

Makkelijke plant

Half mei zette ik in deze twee potten een spirea en het blad zag er toen totaal anders uit. De bronskleurige blaadjes van toen zijn nu groen geworden en de planten beginnen in bloei te komen. 

Eigenlijk zijn dit hele makkelijke planten en daar hou ik van want we hebben hier echt werk genoeg, er hoeft niet meer bij te komen is mijn vaste gezegde. Je hoeft de spirea alleen maar water te geven. Af en toe wat mest is natuurlijk wel lekker want zo'n plant staat in een pot en daar is het gauw gedaan met de voeding. Deze zomerbloeiers snoei ik volgend voorjaar helemaal terug en dan heb ik hetzelfde jaar weer bloemen.

 Aan de andere kant van de mooie toegangsdeur van ons vakantiehuis staat de hortensia in bloei. Is het geen plaatje zo?


Reacties

Pippa's Hus zei…
Dat ziet er prachtig uit! Hier alles dor en dood ondanks elke avond water geven. :-( XX Esther
Emie zei…
Een prachtig welkom voor de gasten in jullie vakantiehuis. Zet je de potten in de winter binnen?
KnutzEls zei…
Daar voel je je selkom.
Heel mooi plaatje zo!!!!
Onliemie zei…
Mooi fris bij jullie. Ik mag er niet aan denken hoe we het thuis terug gaan vinden. En als ik de reactie van PippaatjeEsther hierboven lees zal het niet meevallen. 😏
Ageeth Mooij zei…
Een prachtige entree!
Sjoerd zei…
Ik weet niet hoe het komt, maar de combinatie van al meer dan een maand geen regen en de hoge temperaturen hier doen mijn planten, ondanks iedere dag water geven geen goed. De grond hier smacht naar regen.
Ivy zei…
Jouw planten staan er prachtig bij.
Bij ons zijn vaste planten in potten geen onverdeeld succes, ondanks alle water die we ze geven. Die in de vaste grond doen het stukken beter.
https://ruraltownliving.blogspot.com
Marthy zei…
Wat erg, Esther. Wat moet dat er akelig uitzien.
Marthy zei…
Dit zijn betonnen potten, die bevriezen niet. Vaak haal ik de planten uit potten ent zet ik ze in de volle grond in de moestuin. Dit is een sterke plant en ik denk dat ik het wel aandurf om ze in de potten te laten staan. Ze staan daar op de binnenplaats ook nog eens in de luwte.
Marthy zei…
Ik vrees me grote vreze…..
Marthy zei…
Hier valt zelfs af en toe een flinke bui, moeten we dankbaar voor zijn als ik jullie ellende lees.
Marthy zei…
Deze planten staan niet de hele dag in de zon, misschien scheelt dat.
De Sprirea staat hier in de volle grond en doet het ondanks het droge weer ook erg goed.
Prachtige oude stenen muur trouwens!
Marthy zei…
Ja, het zijn sterke planten, Alet. Ik heb er op het kleine begraafplaatsje eentje staan die niet vaak water krijgt. Toch staat hij vrolijk te bloeien.
Wieneke zei…
Ik heb deze lilapaarse spireasoort ook in de tuin en om het jaar worden ze 'met de grond gelijkgemaakt' door de tuinman, die dan de elektrische snoeiert erop zet. Hij vond het best eng de eerste keer, ik moest hem gewoon overtuigen dat een goeie methode is. Dat gebeurt eind maart. Ze doen het al heel lang super op deze manier en er zitten ook altijd veel bijtjes (geen honingbijen jammer genoeg maar je kunt niet alles hebben) op. Zo nu en dan duikt er ineens ergens een nieuwe plant op. Ik heb een witte spirea gehad en die werd zo immens groot, dat hij echt weg moest. Teveel plant en een te korte bloeitijd om interessant te zijn. Gek dat ik eigenlijk helemaal niet zo hou van witte bloeiers. Ik zal ook nooit een witte vlinderstruik nemen. Heb jij ook zo je voorkeuren voor kleuren, Marthy?
Marthy zei…
Ja, die spirea's kun je met de grond gelijk maken, lopen altijd weer uit. Ik moet niet denken aan een witte vlinderstruik, die bloemen worden als ze uitgebloeid zijn altijd zo vies bruin. Heel weinig wit in de border.
Prachtig!
Hier krijgt een deel van de hortensia’s water via zo’n zweetslang, dat gaat goed. Maar de planten die afhankelijk zijn van mijn (gulle) hand van water geven hebben het heel moeilijk .....
Marthy zei…
Die zweetslangen heb ik hier in mijn border leggen, werkt goed.
Mirjam zei…
Wat zijn ze mooi gegroeid zeg, en heerlijk die bloemetjes er in. Ik vind ook de roestkleurige kippen die er in staan zo enorm leuk.
Hier in ons tuintje doet alles het ook redelijk goed, we geven wel alles elke dag water, want het is hier nu al wekenlang door. Een ongekende zomer voor ons landje.
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Ja, leuk hè, die kippen. Ik heb ze al heel lang, ze hebben ook in Nederland potten opgesierd. Weet niet eens meer waar ze vandaan komen.