Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuws uit ons dorpje

 Gisteren tegen de avond was het nog zulk lekker weer dat we even een rondje dorp maakten, kijken of er nog iets nieuws te zien was. En dat was er tot onze verbazing. Bij onze buren Jean-Pierre en Florence zijn bouwvakkers bezig om de oude schuur achter hun huis opnieuw op te bouwen. Zij hebben die schuur verleden jaar van andere buren gekocht maar in januari toen wij hier waren stond de schuur nog overeind dus dan is het wel even verrassend als je hier zo'n gapend gat ziet.

Zij gaan deze nieuwe ruimte natuurlijk bij hun huis trekken want een garage/schuur hebben zij al, die staat aan de voorkant beneden hun huis. Jean-Pierre stond op het punt met pensioen te gaan maar hij vertelde me verleden jaar dat hij hier nog wel een jaartje langer voor wil werken.

 Dit is de achtermuur van het hele gebouw wat tegen de helling staat, gedeeltelijk ingegraven.

 En dit is de andere kant van die muur met de mooie boog van de schuurdeur waar meestal de hooizolder achter lag.
Ik hoop dat dit behouden blijft, ik hou jullie op de hoogte.

 Een paar meter verder zijn bij de buren ook bouwvakkers bezig, hun huis wordt een stuk verhoogd zodat zij er twee slaapkamers bij krijgen. Zij zijn inmiddels met pensioen en willen hier wat meer zijn en dan is het fijn als de kinderen en kleinkinderen ook kunnen overnachten.

Onder dit stuk grond ligt een weggetje wat een paar meter verder overgaat in een graspad en aan de andere kant van dat weggetje begint ons huis. Al de huizen in ons dorp staan zo kris kras door elkaar tegen de helling, bij de meeste is de achterkant ingegraven in die helling.

Al die huizen, hoor mij nou, het zijn er maar vijftien.

Reacties

Ik kan me voorstellen, dat het daar heerlijk wonen is.
Onliemie zei…
Het gaat daar nog druk worden in jullie dorpje met al die uitbreidingen! Maar wel gezellig druk.
Leuk, zoveel bedrijvigheid.
In de weer zei…
Leuk voor jullie dorpje, wat leven in de brouwerij !
Sjoerd zei…
Dat is toch altijd beter dan die half verlaten dorpjes...
Marthy zei…
Mee eens Sjoerd, ik ben blij dat er voor alle huizen hier goed gezorgd wordt.
Marc Dufraing zei…
Toch wel echte 'stielmannen' die met die natuurstenen kunnen metselen!
Marthy zei…
Ja Marc, ook wij hebben daar weer met bewondering naar staan te kijken.
Pippa's Hus zei…
Ik vind het altijd zo gezellig om iets te lezen over jullie knusse dorpje! XX Esther