Doorgaan naar hoofdcontent

April, doet wat ie wil

Het zou vandaag een regenachtige dag worden, goed weer om boodschappen te gaan doen vonden wij want met mooi weer zijn we liever in de tuin bezig. Stijgend uit ons kleine dal naar de hoog gelegen weg  die we moeten nemen om daarna weer te gaan dalen naar de stad kregen we natte sneeuw en toen we twee uur later terug kwamen rijden zagen we dit. Sneeuw op de bergen die wat verder weg lagen. Ja, hier in dit gedeelte van de Ardèche is in april en zelfs nog in mei alles mogelijk.

Asperges, ik zag ze verleden week al liggen en vond dat ik ze nu maar moest kopen. Wij zijn er gek op en ze komen hier iedere week een keer op tafel totdat ze niet meer verkrijgbaar zijn. Gewoon met een piepertje, twee soorten ham, gekookte eieren en een lekkere botersaus. 
Smullen!

Reacties

miekequilt zei…
Ik vind de eerste foto prachtig. En de tweede heerlijk. Zo eten wij asperges ook het liefst. Geniet er maar lekker van.
Bertiebo zei…
Wij eten zelden of nooit asperges
Ik weet niet waarom niet, we vinden het wel lekker. Dus je hebt me geïnspireerd nu
Wow wat een mooie foto's en wat een heerlijke asgerges. Ik heb ze ook al gegeten, heerlijk! Groetjes
In de weer zei…
Manlief bracht vandaag ook asperges mee, dus morgen smullen wij ervan.
Hij deed de boodschappen en ik werkte heel de dag in de tuin want ,tegenovergestelde van bij jullie, was het weer hier super.
Emie zei…
Heerlijk een beetje kokkerellen met dit weer. Ik ben in Italië nog nooit witte asperges tegengekomen, vreemd genoeg. Groene in overvloed, dat wel.
Sjoerd zei…
Lekker weertje hier, geen sneeuw te bekennen. Asperges genoeg hier in Limburg, alleen niet bij ons. Volgens mij ben ik de enige die ze heerlijk vind.
Marthy zei…
We hebben de afgelopen week veel prachtige dagen gehad en al veel in de tuin gedaan, Inge.
Marthy zei…
Hier zowel groene als witte asperges. De witte eet ik zoals boven, met de groene maak ik vaak een quiche.
Wat een mooie foto's weer vandaag. Wij eten regelmatig groene asperges, heerlijk in een omelet.
Marthy zei…
Ja, ook een goed idee, in een omelet.
Mm, lekker, asperges
Zo eten wij ze ook . Dat is altijd smullen!