Doorgaan naar hoofdcontent

Ik lig op schema


L'Ardéchoisehet jaarlijkse fietsevenement wat hier plaatsvindt is weer bezig en wij hebben zoals ieder jaar twee dagen achter elkaar acht fietsers die hier eten en overnachten. De eerste groep fietsers  vertrok vanmorgen al om half acht.

Het was gelukkig net droog geworden want tegen de ochtend was het gaan regenen en terwijl ik nog in mijn bed lag dacht ik aan al dat wasgoed wat weer schoon en droog moest worden. Inmiddels hangen er twee draaien aan de lijn en zijn mijn wasmachines bezig met de volgende lading. Het voorgerecht, een hartige taart staat af te koelen, ik lig op schema.

Het is dit jaar de zevende keer dat we de fietsers ontvangen en zoals altijd is het weer leuk om te doen. Sportieve mensen die tevreden zijn met een koud pilsje als ze aankomen, een lekkere douche en dan een stevige maaltijd met een glaasje wijn. Een schoon bed is ook fijn en daar lagen ze om negen uur allemaal al in. Wij een uurtje later want je moet wel zorgen dat je uitgerust bent voor zo'n volgende dag.

Reacties

Emie zei…
Oh,oh, oh wat een doorzetter ben je toch. Dat je het dit jaar ook fysiek weer voor elkaar krijg vind ik echt een hele prestatie. Chapeau!
KnutzEls zei…
Ik sluit me bij Emie aan.
Marthy zei…
Els en Emie, de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het niet mee valt dit jaar, mijn conditie is er een van lik mijn vestje. Komt door de narcose, zegt de verpleegster die hier nog steeds iedere dag komt. Kan nog wel even duren…...grrrr. Maar ik wilde het organiserend comité van de Ardéchoise niet in de problemen brengen door te annuleren, ze hebben al zoveel problemen om slaapplekken te vinden. Gelukkig ben ik gezegend met een sterke en ook handige man, die een badkamer schoonmaakt als of het zijn dagelijks werk is.
Precies even geleden dat ik hier nog geweest ben. Wat een bedrijvigheid en jullie hebben zelfs nog sneeuw gehad een paar weken geleden, amai! Ik ben weer mee!
Annelies zei…
Die fietsers mogen in hun handjes klappen voor jou/jullie! Heerlijk om zo verwend te woren na een fikse fietstocht. Vanavond ook maar vroeg naar bed, Marthy!
Marthy zei…
Met de kippen op stok, Annelies.
Petje af voor jullie allebei!!
Sjoerd zei…
Het is toch ook leuk als het gewaardeerd wordt.
Marthy zei…
Al de moeite wo wordt ontzettend gewaardeerd, Sjoerd.
Petje af voor jullie 2!
miekequilt zei…
Wat worden de mannen verwend. Uit ervaring weet ik dat het wel even duurt voor je narcose verwerkt hebt. Dus gewoon maar aan toegeven en af en toe rustig aan doen.
Marthy zei…
Doe ik, Mieke.
Ageeth Mooij zei…
Ik neem ook mijn petje af! De narcose speelt mij ook nog steeds parten na de operatie in februari. Volgens de bedrijfsarts neemt je energie met de helft af en het heeft tijd nodig.
Marthy zei…
Ik heb inderdaad wel wat energie ingeleverd, Ageeth.