Doorgaan naar hoofdcontent

Nederland op zijn mooist

Tussen hagen van fluitenkruid begonnen we gisteren weer aan een flinke wandeling in het zelfde gebied waar we eerste paasdag liepen. En weer zien we van alles tijdens het lopen, het is genieten. Dit is echt Nederland op zijn mooist.

 Op een bepaald stuk liepen veel schapen met nog veel meer lammetjes. deze leukerds zochten de schaduw op.

 Echtpaar grauwe gans met nog maar drie pulletjes.


Ik heb mijn oude thermosflesje maar weer opgezocht want een kopje koffie tijdens een lange wandeling is toch wel lekker. Bij gebrek aan een bank zaten wij hier op een betonnen brug ons boterhammetje te eten, de benen bungelend boven de sloot.

 Maar die benen moesten we inhalen want er kwam een kano aan met daarin vader, dochter en een hond voorop. Ze gingen met ingetrokken hoofd onder ons langs. 

Na die brug liepen we over een prachtig pad op een smalle ka, aan weerskanten water. De nieuwe kopfoto nam ik daar ook.

Bij een eendenkooi maakte ik deze foto van twee grote Canadese ganzen. Even later vlogen ze over ons heen, een prachtig gezicht tegen die blauw lucht. Jammer genoeg was ik te laat met mijn fototoestel.

Reacties

Gelukkig blijft er nog veel te genieten!
Bertiebo zei…
En wat boffen we toch met het weer
Sjoerd zei…
Schitterende zo'n tocht, ben je er toch even tussenuit. Mooie foto's ook.
Emie zei…
Dat we toch zomaar van een schitterende Nederlandse lente mogen genieten, is toch een cadeautje in deze tijd.
Die wolken fluitenkruid, daar word ik toch zo blij van!! En een mooi gebied waar jullie wandelden.
Lut en Luc zei…
Telkens verbaas ik me over het verschil in corona maatregelen tussen België en Nederland. Hier is zijn alle banken afgesloten, even blijven zitten of stilstaan is ten strengste verboden en wordt direct geverbaliseerd met een boete. Zelfs op een bankje zitten voor je eigen huis is ten strengste verboden. Maar ik geniet mee met jou van de mooie foto's die je telkens doorstuurt.
miekequilt zei…
Wat fijn dat jullie er steeds op uit trekken en ons laten meegenieten.
In de weer zei…
Prachtig hè dat fluitenkruid, ik kan er ook zo van genieten, samen met koolzaad staat het hier in een vaas op de tuintafel.
Langs de dijk waar wij nu heel vaak fietsen wordt het steeds minder.
De dijk wordt begraasd door een grote groep schapen en die staan er smakelijk van te eten. Regelmatig word de omheining verzet en gaan ze weer een heel stuk verder.
Nu we daar vaak komen, zien we dat dat best wel vlug gaat, heel mooi zo’n grote kudde eters !
Marthy zei…
Wat treffen we het toch met het weer, Toos. Het maakt het zo heerlijk om er op uit te trekken.
Marthy zei…
Ieder land doet het weer anders, Lut maar ik ben wel heel blij dat wij er nog op uit kunnen trekken.
Marthy zei…
Stel je voor dat deze Corona uitbraak aan het begin van een grauw winter was geweest. Ik moet er niet aan denken.
Marthy zei…
Zo beschouwen wij het ook, Emie en daarom genieten we volop van dat cadeautje.
Marleen zei…
Heerlijk om dit allemaal te zien Marthy. En wat is Nederland toch mooi.
Mooie foto's!
Die Canadese ganzen zijn prachtige vogels, maar ik kijk altijd met mixed feelings naar deze exoten. Die beesten kweken namelijk sneller dan konijnen, en produceren per dag per gans een halve kilo stront! Ze verwoesten door overbegrazing en overbemesting zo onze mooie natuurgebieden, en jagen de inheemse soorten weg. Bovendien blijven ze hier ook alle seizoenen hangen. Niet goed dus. Maar een paar zijn leuk om te zien.
Marthy zei…
Een groot probleem voor de boeren, Michiel. Ook zie je hier weilanden vol met zwanen die ook nog eens voor dezelfde overlast zorgen.
schrijfsels zei…
We boffen zó ontzettend met het mooie weer!
Wat een pracht van een nieuwe kopfoto! Fluitekruid is net Belgisch kant.
Jullie hebben weer een heerlijke wandeling gemaakt. Lekker los van alle drukte schept ruimte in het hoofd. Als er huizen blijven worden gebouwd (op weilanden) wordt de grootte van het terrein waarover weidevogels beschikken, kleiner en kleiner...
Lieve groet ♥