Doorgaan naar hoofdcontent

Toch kleur

We kwamen om wat kleur te zien maar de narcissen waren uitgebloeid, niet echt aantrekkelijk om te zien en te fotograferen en voor de tulpen was het nog te vroeg. De mooie tulpen die je gisteren op mijn blog zag waren waarschijnlijk in de kas voorgetrokken. Maar als je een beetje de weg weet, ik ben niet voor niets in deze streek geboren en opgegroeid en wat zijweggetjes van zijweggetjes neemt is er genoeg te zien en te genieten.

Volop hyacinten, precies de goede tijd. De grond was droog dus ik kon op mijn knieën de mooie bloemen van dichtbij fotograferen.

De drie kleuren op de voorgrond zijn allemaal hyacinten, het geel op de achtergrond is van de narcissen.

Ik heb heel wat bollen gepeld in mijn jonge jaren. Samen met zussen en vriendinnen, altijd een gezellige boel in de bollenschuren. Arbeidsvitaminen op de radio en mee zingen met zijn allen. Prachtige tijd.

We hadden een hekel aan het pellen van hyacintenbollen, daar kreeg je jeuk en soms eczeem van. Ik was er erg gevoelig voor en droeg dan van die ouderwetse stoffen handschoenen.

Over een paar weken, als de tulpen in bloei staan hopen hier weer eens heen te gaan. Wij waren vroeg en het was er heel stil, bijna geen mens te zien.

Reacties

miekequilt zei…
Wat mooi zo. Echt even genieten nu het buiten een beetje minder is.
Het zijn bijna regenbogen, het teken van hoop. Zo mooi dit.
KnutzEls zei…
Altijd weer zo mooi en bijzonder.
Annelies zei…
Kijk, daar word ik toch helemaal blij van! Kijk nu al uit naar je tulpenvelden.
Sjoerd zei…
Ik heb helemaal geen verstand van bollen. Ik dacht dat wat je daar op het veld ziet staan het eindproduct was.
Prachtig, ik kan ze bijna ruiken die hyacinten.
In de weer zei…
Prachtig, wij zijn er wel eens gaan fietsen, puur genieten was het.
Jammer dat het zover weg is, maar gelukkig hebben we de foto’s nog ;-)
Nu je niet naar Frankrijk bent, is het een buitenkans om hier weer eens te kijken. Mooie foto's!
Marleen zei…
Prachtig hoor. Heel fijn om dit te zien.
Elizabeth zei…
Wat mooi is dat! Als ik m'n ogen een beetje half dicht doe, lijkt het wel een lavendelveld...:)
Lida zei…
Bijna 42 jaar geleden ging ik weg uit Noordwijk en jouw foto's geven mij een heerlijk thuisgevoel. Je gelooft het misschien niet maar onderhand zijn in Flevoland, waar ik nu woon, meer tulpenvelden dan er ooit in onze eigen bollenstreek stonden. 🌷
Marthy zei…
Ja, dit zijn bollen die bloeien maar na de bloei gaat de bol uit de grond. Hyacinten gaan vaak naar speciale drogerijen omdat deze bol erg vatbaar is voor ziektes. Daarna worden ze gepeld en opgeslagen waarna ze opnieuw de grond in gaan.
Marthy zei…
Leuk dat je weer even reageert Lida. Hoop dat alles goed met je is.
Lida zei…
Gelukkig wel Marthy, tot nu toe gaat alles goed. Ik reageer misschien niet veel, maar ik volg je wel hoor.
Het blijft een prachtig gezicht. Elk beetje kleur wordt gewaardeerd. En wat zullen de hyacinten lekker ruiken!
Bertiebo zei…
Het is prachtig!. Hier nog niks te zien
Bill zei…
Beautiful colour everywhere, it's nice to see.
Ageeth Mooij zei…
Een lust voor het oog! Wij zagen begin van de week al tulpenvelden bij ons in Flevoland, die hebben eerst onder het plastic gestaan.