Doorgaan naar hoofdcontent

Tulpen uit Noordwijk

 We gingen al vroeg rijden gisterenmorgen, we moesten bij verschillende adressen wat afgeven. Eerst bij mijn zus waar we twee tassen op het bankje voor het raam neerzetten, aanbelden en daarna op een afstand van een paar meter een kort gesprek met haar hebben gehad. Daarna reden we naar onze boekhouder waar we de map met onze administratie van 2019 voor de deur konden neerzetten. Ondertussen zaten we al zo dicht onder de kust dat we besloten door te rijden om even de bollenvelden te bewonderen.

We kwamen dit onbemande bloemenstalletje tegen en daar wilde ik wel wat kopen. Je kon je geld in een emmer met een gleuf in het deksel gooien maar het was ook mogelijk om met een tikkie te betalen. Links op de kar de QR codes van de banken. Slim!

Er was zo te zien nog niets verkocht, ik zei het al, wij waren vroeg dus er was nog volop keus. Met dit pak van vijf bossen prachtige tulpen gingen we verder,

Onze dochter houdt erg van tulpen had ze kort geleden nog gezegd, een kind naar haar moeder. Ik kon drie vazen vullen, twee bleven er in haar huiskamer en eentje ging mee naar boven, naar ons eigen appartementje.

Oh ja, de bollenvelden komen morgen aan de beurt.

Reacties

KnutzEls zei…
Wat een mooie kleur! Heerlijk zo'n boeket!
Lut en Luc zei…
Prachtige tulpen. Dank je wel om me te laten meegenieten. Nu heb ik ook een bloemetje in huis al is het virtueel
Sorry hoor, die eigenwijze computer moet je ook altijd nakijken, ik bedoel ' blijmakers'
Marlou zei…
Ha Marthy,

zeer goed idee.
Dan hoeven de tulpen tenminste niet weggegooid te worden.
Ik ga er ook wat kopen!!!

Ik ga even pauze houden.
Tot later!
Blijf gezond!
Marlou

.
Hier zijn wij afgelopen zondag ook langs gereden, jammer dat ik het niet heb gezien dat je ook zo kon betalen.... Geen tulpen voor ons dus. De velden vielen me tegen, alle narcissen uitgebloeid, wat hyachinten en weinig tulpen. We hadden een aardig rondje gedaan of ik moet dus nog iets gemist hebben?
Marthy zei…
We blijven toch een beetje Noortukkers, hè. Wat ik fotografeerde zie je morgen.
Geweldig, zo kun je toch weer een ondernemer helpen. Zo fijn.
En zelf heb je er ook plezier van.
Marleen zei…
Zolang er tulpen zijn heb ik ze ook in huis.
Deze zijn prachtig.
In de weer zei…
Een prachtige bos, zou ook meteen afstappen ( of uitstappen ) bij zo’n stalletje !
Onliemie zei…
Ik ben ook grote fan van tulpen. Hier zijn alle winkels al weken dicht maar we kunnen nu in onze bloemenzaak online bestellen en de tulpen worden aan huis geleverd. Zalig is dat. Jouw boeketten zijn geweldig.
Sjoerd zei…
Ik kan me voorstellen dat het ook daar moeilijk gaat,. Ik zou ook een paar bossen hebben meegenomen.
Tulpen, heel fijne bloemen. Ze leiden zo'n eigen leven in de vaas en brengen zeeën kleur.
Jullie wonen boven je dochter, wat gezellig!
Blijf gezond ♥
Marthy zei…
Dat zijn mensen uit Noordwijk die altijd weer terugkomen naar de kust. De moeder van Stephanie, mijn zus, was gek van strand en zee.
miekequilt zei…
Heerlijk hè, om even buiten te zijn. En dan zo te slagen met die tulpen.. topdag
Bill zei…
The tulips will brighten up lots of people, they are beautiful.
Emie zei…
Heerlijke eigenwijze bloemen die hun eigen gang gaan in een vaas. Ik hou er van!
Wat een prachtige bos tulpen Marthy!