Doorgaan naar hoofdcontent

Simpel tentje

 Ik kan het niet laten, bij iedere moestuin die ik tegenkom moet ik even stoppen om te kijken. Vooral nu we zelf niet aan de slag kunnen in de Franse tuin wil ik zien waar anderen mee bezig zijn. Dat kijken is ook leerzaam, ik heb er al zoveel van op gepikt. 

Dit tentje van netstof zag ik achter in Bovenkerk bij een boerderij waar de moestuin altijd al vroeg schoongemaakt is en waar dan ook vroeg gepoot wordt. Onder het net staan jonge koolplanten en daar komt het koolwitje graag op af om haar eitjes te leggen. De kool wordt daarna opgevreten door de rupsen en dat wil je niet, vandaar dat net.

Zelf hebben we dit net, ooit gekochte bij de Franse Lidl. Het heeft zijn beste tijd gehad want er vallen gaten in die ik verleden jaar nog een beetje gerepareerd heb. Verder is het een onding om in elkaar te zetten en was het altijd net even te laag. Als we dit jaar nog vroeg genoeg in Le Serret zijn om kool te planten dan maak ik zo'n simpel tentje voor de koolplanten, het materiaal om het te maken hebben we daar voorradig.

Reacties

Emie zei…
Goed om die plannen te blijven maken. Wie weet zijn jullie er toch sneller dan je nu denkt...
Dan zie je, dat alles altijd ergens goed voor is.
In de weer zei…
Leuk vooruitzicht, ik duim voor jullie hoor !
Marthy zei…
Ja, plannen maken, vooruit kijken , ik blijf dat toch doen. Maar ik denk niet dat we al snel kunnen reizen.
Haha, dan klopt het gezegde: je bent nooit te oud om te leren. En zo'n simpele oplossing ziet er ook nog leuk uit.
KnutzEls zei…
Je steekt altijd wel iets op. En zo'n net is wat minder compact.
Sjoerd zei…
Ik hoop ook dat dit niet nog maanden gaat duren...
Marthy zei…
Door goed om me heen te kijken leer ik nog dagelijks, Jeanette. En soms zijn dat de meest simpele dingen waar ik zelf niet op kom.
Lut en Luc zei…
Blijkbaar zijn de controles in de Ardèche veelvuldig en heel streng. Ook worden de tweede verblijven grondig gecontroleerd of je er toch niet verblijft.
miekequilt zei…
Wat een leuk idee. Past ook echt wel in jullie Franse tuin. Ik blijf erop vertrouwen dat jullie toch naar La Douce kunnen gaan.
Fijne Pasen.
Bill zei…
You can get many good ideas just by observing. A couple of years ago I had an allotment and grew a bunch of cabbage and it was good. We haven't planted anything this year but we'll have to wait and see what happens.
Have a Happy Easter.
En zo kunnen we altijd van elkaar leren. En dat is gewoon hartstikke leuk. X