Doorgaan naar hoofdcontent

Parels in de polder

 Ik woon al 44 jaar in de polder maar heb er nog nooit zoveel gewandeld en gefotografeerd als in deze laatste paar weken. Afgelopen week maakte ik in mijn uppie een wandeling van ruim drie uur en had van te voren een andere lens op mijn toestel gezet, ik wilde proberen wat vogels te fotograferen. 

Ik had geluk want al na een minuut of twintig zag ik dit in een sloot. Ik moest heel snel zijn want moeder keerde zich onmiddellijk om toen ze mij in het oog kreeg, ze moest tenslotte haar kroost beschermen. En wat voor kroost, zijn ze niet aanbiddelijk? 

Om mijn plaatje compleet te maken liet pa zich ook nog even zien.

 Op de ka in de eenzaamheid zag ik deze zwaan op haar nest, zij moet nog wat wachten op haar jongen. Ze begon even te blazen toen ze me zag dus ik ben snel door gelopen, wilde haar niet teveel verstoren. Ondertussen ken ik wel meer dan tien plekken in de polder waar zwanen zitten te broeden.

Hier nog een eend

 en een fuut die wat geluid betreft nadrukkelijk aanwezig is in de polder. 

 En dit was nog een gelukkie, een zwaan met de vleugels omhoog gestoken.
Dat geeft zo'n prachtig beeld.

Dit noem ik een pareltje!

Reacties

Bertiebo zei…
Dat is het ook, maar ik vind je eerste foto het aller,allermooist. Mooie Paas gewenst, Marthy
Wat een schoonheid toch om ons heen!
Emie zei…
In ons waterrijke land is zo veel moois te zien. Jij weet het weer prachtig te illustreren!
Ageeth Mooij zei…
Ik vind het allemaal pareltjes, genieten!!
KnutzEls zei…
Dat is telkens weer genieten
Sjoerd zei…
mooie foto's, om blij van de worden. Wat mij betreft mag je vaker alleen op stap.
Muggenbeet zei…
Heel mooie beelden Marthy, met zoveel schoons zullen de drie uren wel voorbijvliegen.
Onliemie zei…
Prachtig. Wel een heel erg kroostrijk gezin bij die eenden! En de zwanen zijn prachtig. Wat een rijkdom zo vlak bij huis. Misschien moet ik toch ook maar eens op stap met mijn fototoestel. Het zit al weken opgeborgen in mijn tas maar jij doet me zin krijgen om weer eens aan de slag te gaan.
Vrolijk Paasfeest trouwens. Ook al wordt het een speciale dit jaar. Toch maar genieten van deze zonnige dag.
Jolande zei…
Wat een prachtige foto's. Die jonge eendjes zijn toch altijd zo schattig om te zien. Hier zijn geen sloten, dus het is allang geleden dat ik er nog zag.
Ik wens je hele fijne Paasdagen.
Lut en Luc zei…
Prachtige foto's!
In de weer zei…
Prachtig, al die polderbewoners !
Fijne dagen.
Marthy zei…
Lekker aan de slag met je toestel, Kris als is het maar in eigen tuin. Jij kan zo mooi fotograferen en er moet genoeg te zien zijn.
Marthy zei…
Fijn dat jullie genieten van de foto's, daar doe ik het voor. Hele fijne Paasdagen allemaal.
Onliemie zei…
Dankjewel. Je doet me blozen. ;-)
Prachtig. Maar ook lastig op de foto te krijgen. Ze zwemmen inderdaad weg, draaien zich om, steken hun lange nek uit (de ganzen) en ga zo maar door.
Bill zei…
You got some beautiful photos on your walk.
anja zei…
Dat is nou het enige wat ik mis, sinds ik niet meer in de polder woon: alle jonge eendjes, zwaantjes, meerkoetjes, die in de sloten rondom onze tuin zwommen. Dank voor het delen van deze prachtige foto's.
Jan uit Perth zei…
Die laatste is inderdaad een pareltje, Marthy! Bedankt voor deze mooie plaatjes :-)!
Wat een pareltjes, jouw foto’s!
Marthy zei…
Fijn om even van je te horen, Anja. Ik neem aan dat alles goed met jou en je dochter gaat. Let goed op elkaar.
Marthy zei…
De laatste is ook mijn favoriet, Jan. Alles goed met jullie daar?