Doorgaan naar hoofdcontent

Drents Museum

Het Drents museum in Assen waar we onlangs waren voor de Frida Kahlo tentoonstelling zorgde voor een verrassing. De tentoonstelling werd gehouden in het nieuwe gedeelte van het museum maar toen we daarna in het restaurant een lunch gebruikt hadden en daar een andere uitgang namen stonden we opeens in het oude gedeelte van het museum, het voormalige Gouvernementsgebouw, onderdeel van een oud  kloostercomplex. En hoe mooi was dat!

Deze hal met trap was het eerste wat ik zag en ik vond meteen dat ik wel wat meer wilde zien.

Boven waren tentoonstellingszalen maar ik ben beneden gebleven en nam wat foto's van het prachtige interieur.

Wanden die voor de helft bekleed waren met de mooiste tegeltjes.

De plafonds rijk versierd.

Hier zijn ooit kunstenaars aan het werk geweest.

Een trapleuning die eindigt in een leeuwenkop.

Tot in detail is dit gebouw afgewerkt. Kijk maar eens naar dat mooi houten kopje onder de balk. En overal hingen van die aparte lampen. Leuke bijkomstigheid om behalve Frida Kahlo ook dit nog te kunnen zien.

Reacties

miekequilt zei…
Jij hebt meer gezien dan wij. Wat prachtig is het daar zeg. Na Frida waren wij te moe om verder te kijken, misschien een volgende keer eens doen?!
Bertiebo zei…
Supermooi. Ik ben meerdere keren in het museum geweest en toch is bijv. die trap die ik al bij Jeanne zag met niet echt opgevallen.
Judy zei…
Oh wow wat mooi!
Edward McDunn zei…
Een mooi blog, met knappe fotografie hoor.
Anoniem zei…
Prachtig !
Ik vind de provincies in het oosten en noorden van ons land altijd al fijn om te bezoeken. De bevolkingsdichtheid is significant lager dan in het zuiden en westen van ons land. Meer natuur en ik vind de mensen.minder gehaast.
Sjoerd zei…
een waarlijk schitterend pand.
Annelies zei…
Mooie foto’s! Ik geloof trouwens dat ik dat voormalige Gouvernementsgebouw nog mooier vind dan de tentoonstelling van Frida Kahlo!
Ja wat is het een prachtig gebouw!!
Emie zei…
Wat een heerlijk soort ontdekkingen zijn dit toch. NL is echt goed bedeeld met fraaie musea!
In de weer zei…
Prachtig Marthy vind ik de bladmotieven !
Marthy zei…
Haha, ik ook!
Alleen het gebouw is al een museum!
Lies zei…
Kloosters waren/zijn rijk...!
Moooiiiii...!
Lie(f)s.
Marlou zei…
Dank je wel voor de tip.
We gaan het museum al gereserveerd en we gaan er zéker lunchen, dus zullen we dit ook gaan zien.
Fijn!
Groetjes van Marlou
Margriet zei…
Werkelijk prachtig al die tegeltjes en versierinegn
Hetty zei…
Wat eeen bijzonder interieur!
Wat prachtige tegels!!!!! Ik had ook graag de tentoonstelling van Frida Kahlo willen bekijken maar dat is er jammergenoeg niet meer van gekomen.......