Doorgaan naar hoofdcontent

Voorpret

Wat heb ik toch een plezier van deze ronde schaal gevuld met planten. Ik kocht hem kant en klaar een paar weken geleden op een late zaterdagmiddag bij mijn bloemenmannetje Piet. Het was mooi weer en ik wilde persé iets voorjaarsachtigs op mijn balkon hebben. Geen spijt van gehad want vanaf mijn plek aan tafel kan ik er doorlopend van genieten.

Hou je van vetplantjes vroeg mijn buurvrouw Pia, ik heb nog wat stekjes. Graag zei ik onmiddellijk, in Frankrijk heb ik er veel want ze zijn zo makkelijk met de temperaturen daar. Ze jammeren niet als ze een paar dagen geen water krijgen. Zarerdag stonden deze twee bakjes voor de deur.

Van diezelfde aardige buurvrouw kreeg ik het achterste glas met al gewortelde stekken van een hangplant, ik heb al een idee wat ik daarmee ga doen, laat ik nog weleens zien. Zij vertelde er bij dat ze de stekken van een plant had gehaald die in ons trappenhuis staat. Wakker geworden heb ik van een andere plant in het trappenhuis de voorste stekken genomen. Alles gaat mee naar Frankrijk, de voorpret is al begonnen.

Reacties

Judy zei…
Leuk, al die stekken!
Leuk, het hoeft niet allemaal duur te zijn.
Anoniem zei…
Ha ha doet me denken aan een oud tante van me, bij alles en iedereen vroeg ze om een stekkie van de planten, uit vrekkigheid om zelf geen planten te hoeven kopen. Tante Stekkie noemde wij ze altijd, zij wist dat zelf uiteraard niet.
Lies
Sjoerd zei…
Stekken is een leuke en goedkope hobby
Annelies zei…
Ah, ik zie je stapeltjes (of stapels?) voor Frankrijk alweer groeien!
KnutzEls zei…
Juist zulke stekjes geven zoveel plezier.
Emie zei…
In Italie heb ik vorige week ook een stek in een vaas gezet in de hoop dat ie gaat wortelen. Ik word altijd blij van stekjes!
Wat een heerlijk begin van het Franse zomerseizoen. En zo'n kant en klare bak is vaak mooi, en je hebt direct resultaat.
miekequilt zei…
Wat een heerlijke start van de lente. Helaas zou ik de hele dag huilen van de hyacinten, te veel last van allergie. Maar het ziet er echt super gezellig uit, Marthy.
Marthy zei…
De bak staat buiten op het balkon, Mieke.
miekequilt zei…
Dan nog, Marthy. Het is echt een hevige allergie. Één keer de deur open en hatsjie.
Leuke vrolijke voorpret!!!