Doorgaan naar hoofdcontent

Twee oude theemutsen

Gisteren een gezellige dag doorgebracht bij mijn vriendin Stan. Samen zijn we opgegroeid in Noordwijk-Binnen en we komen alletwee uit grote katholieke gezinnen. Bij haar thuis waren ze met veertien kinderen bij ons met elf. We gingen naar dezelfde kleuter- en lagere school, zaten bij elkaar in de klas en hebben daar dezelfde foto's van. Al heel jong werden we vriendinnen en dat is nooit meer 'uit' gegaan. Ik ken al haar familie, zij de mijne.

Door alle Corona perikelen hadden we elkaar al een poos niet meer gerzien dus er viel heel wat bij te praten onder de koffie. Na de lekkere lunch, Stan kan heel goed koken, hebben we ons gebogen over onze oude fotoboeken. Ik had er een paar mee genomen en zij trok die van haar uit de kast. Onder het genot van een kopje thee met paaseitjes hebben we heerlijk herinneringen op zitten halen. Zelfs onze trouwalbums kwamen er aan te pas.

Ik kreeg nog een klein cadeautje van mijn vriendin. Ze weet dat ik hou van souvenirs uit het Rijke Roomse leven waarin wij opgegroeid zijn. Dit glas kwam zij tegen in een kringloop winkel. Voorop staat een 'bruidje' afgebeeld en achterop de woorden 'Ter Herinnering aan Uw H. Communie'. Leuk, gaat bij mijn kleine verzameling.

Reacties

Drenthegirl zei…
How very sweet are those cozy chats with childhood friends! And that souvenir which will bring back memories of that day and of her!
Edward McDunn zei…
Wat een prachtig glas, een mooie aanwinst voor je verzameling.
KnutzEls zei…
Bijkletsen, gezellig toch. En zo'n glaasje was misschien wel gewoon toen, maar nu bijzonder.
martine zei…
wat een lief detaille van je vriendin. Ik geniet van jouw blogjes met fotos.
Bertiebo zei…
Zeker leuk. Dat glas, maar vooral de dag en de vriendschap
Judy zei…
Dat is fijn om een vriendin van zo lang te hebben, waar je vroege herinneringen mee kunt delen!
Wat zullen jullie genoten hebben, zo leuk!
In de weer zei…
Wat leuk zo’n dag van vriendschap .
Attent, dat glaasje.
Anoniem zei…
Wat een schitterend cadeau. Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent!
Janny zei…
Heerlijk om je vriendin weer te zien en gezellig herinneringen op te halen!
Sjoerd zei…
Herinneringen ophalen kan heel ontspannen zijn...
Om te koesteren, zo'n vriendschap !!!!!!
miekequilt zei…
Wat fijn om zo'n langdurende vriendschap te hebben. En wat een mooi kado kreeg je. Een topdag!
Marlou zei…
ha Marthy,

wat een heerlijkheid :zo'n oude vriendschap.
Dat jullie die koesteren kan ik me goed voorstellen...

groetjes!
Emie zei…
Hechte vriendschappen maken het leven zo veel rijker!
willy zei…
leuk dat je zo'n vriendin hebt Marthy

vriendschap om te koesteren

prettige dag
Elizabeth zei…
Zulke oude vriendschappen zijn goud waard! Wat fijn om elkaar dan weer te zien na zo lange tijd...
Margriet zei…
Mooi zo'n oude vriendschap. Ik heb zelf niet zo'n vriendin. Mijn moeder [ 84 jaar]heeft een vriendin vanaf de lagere school, al zo'n 78 jaar. Bijzonder vind ik het.