Doorgaan naar hoofdcontent

Huizen om van te houden

In mijn fotobestanden zijn er de laatste tijd verschillende foto's blijven 'hangen' waar ik niets mee gedaan heb, foto's van huizen en dan ook nog eens zeer fraaie huizen. Dus heb ik ze maar eens bij elkaar gezocht want ik vond dat ze wel een plekje verdienden op mijn blog.

Dit huis stond in Orange (Fr), de stad die we in februari bezochten, op de kop van de straat waar we de auto parkeerden. Pal voor het huis stond een grote boom die het niet makkelijk maakte een goede foto te maken.

Bij zo'n verschrikkelijk mooi pand slaat mijn fantasie meteen op hol. Om daar nou eens een B & B van te maken en dan mag ik hopen dat alles van het oorspronkelijke interieur bewaard is gebleven. Kamer voor kamer opknappen en dan inrichten met veel art deco gecombineerd met modern design.

Toen we terug kwamen bij de auto scheen inmiddels volop de zon en maakte ik nog een foto van het grote pand. Genoeg kamers om een B & B rendabel te maken, dat zag ik wel. 
Maar ik laat het bij dromen, we hebben genoeg gebouwd, verbouwd en opgeknapt in ons leven.

Tijdens mijn wandeling met Jeanne rond Leiden zagen we ook genoeg moois. Dit is buitenplaats Rhijngeest, het ligt tegenover kasteel Endegeest. Beeldschoon zoals het daar ligt met dat grote park, je kan dit geen tuin meer noemen, er om heen.

Dit dubbel woonhuis stond in Oegstgeest, Het had zo'n vriendelijk uitstraling met die bogen, die ronde raampjes en die wit gestucte muren.

En deze beauty kwamen we tegen tijdens onze Singelparkwandeling. De muren zouden misschien eens wat opgeknapt moeten worden, alhoewel me het ook niet echt stoort. De mooie luiken waren nog gaaf, de originele voordeur zat er nog in met daarnaast een voetenschraper. Ik hou van zulke details.

Net over de heg kon ik de aangebouwde serre nog fotograferen. Die uitgewerkte rand boven de ramen, alleen al om zoiets moois zou ik bezwijken voor zo'n huis.

Reacties

Elizabeth zei…
Geweldige panden! Ja, mijn fantasie kan er ook aardig wat van... Ik snap je wel. Maar oooo, wat een onderhoud vragen deze huizen!
Marthy zei…
Daarom alleen al hoef ik niet meer.
willy zei…
aan dat eerste pand is wel heel veel werk aan Marthy

zelf zou ik het ook bij dromen laten

prettige zondag
Sjoerd zei…
Dat zijn inderdaad mooie bouwgevalletjes... Ik ga ook voor nummer 1.
Bertiebo zei…
Dromen is ook heerlijk. Wat betreft het eerste huis droom ik maar even mee. Ik zie precies voor me hoe het zou moeten worden. Zelfs met details wat betreft servies. En vazen
Zo blijft er overal wat te zien en te dromen.
Emie zei…
Ik ga ook voor dat eerste huis. Krakende vloeren, grote schouwen, een grote woonkeuken. Je kan er natuurlijk ook met meerdere stellen in gaan wonen, gezamenlijke moestuin en inwonende thuiszorg. Ha, ha, ik droom ook maar wat hoor!
Judy zei…
Stuk voor stuk prachtige huizen!
Heel fijn dat je ze laat zien. Allemaal pareltjes. En je dromen brengen misschien iemand anders nog op een idee.
miekequilt zei…
Dat eerste huis is prachtig. Wat zou het leuk zijn om daar eens binnen te kunnen kijken.
Lies zei…
Je zoek hier echt wel moois uit, om te posten!
Lie(f)s.
Marlou zei…
ha Marthy,

gelukkig heb je de foto's bewaard!
Ze zijn inspirerend.
Dat eerste huis...
Zal een bom duiten kosten om op te knappen, maar dan heb je ook wat!

Groetjes, Marlou
Margriet zei…
Leuk als je ons af en toe met zoiets kan verrassen. Het eerste pand zou ik ook op de foto gezet hebben en naar mijn kinderen geappt hebben, met de vraag projectje voor ons? Ze dromen er ook allemaal van ooit een BB te starten. Moeten ze wel snel gaan doen want anders zijn wij te krakkemikkig om nog te helpen........