Doorgaan naar hoofdcontent

Een van de laatste zonnige dagen

Wetende dat het weer minder ging worden sprongen we een paar dagen geleden nog maar even op de fiets om een rondje te maken en van het voorjaar te genieten.We reden nu via Haastrecht langs de Hollandsche IJssel naar Hekendorp en vandaar naar Oudewater.

Een genot om in het voorjaar door de Hekendorpse Buurt te fietsen, er is zoveel moois te zien. Deze oude kruiwagen gevuld met Franse geraniums is daar een voorbeeld van.

Er is weinig animo voor de appartementen in Residence Papenhoef in Oudewater. Vier van de twaalf appartementen in de twee complexen zijn verkocht, de rest staat sinds de oplevering in het voorjaar van 2020 nog leeg. Voor een koopprijs van 1,1 en 1,6 miljoen worden de woningen opgeleverd zonder  badkamer(s), keuken en toilet(ten). Dus mocht je interesse hebben, bedenk dan wel dat dat er nog een bedragje bovenop komt.

Je hebt dan wel zicht op de gerestaureerde theekoepel, een Rijksmonument uit 1880.

En nog een bonuspunt, gezicht op de IJssel.

We namen een kopje koffie op een terras op de Markt, lekker in het zonnetje.

En reden via Hoenkoop waar we deze schoonheid zagen weer richting Stolwijk. Nog lekker even meegepikt, een van die laatse zonnige dagen. 

Reacties

Wij hebben gisteren hier precies hetzelfde gedaan! Ook met het gegeven dat we komende dagen even wat minder weer zullen hebben. Maar geen zorgen.......voor volgende week ziet het er weer beter uit, hoor!
Janny zei…
Weer een mooie fietstocht. Toch valt het vanmiddag mee met het weer, wij zitten nog lekker buiten op het terras.
Judy zei…
Aardige apartementjes! Ietsje boven mijn budget.
Wat zonde dat die appartementen leegstaan. Maar eigenlijk ook bijzonder dat ze gebouwd zijn, zonder verkoop vooraf.
Echt Hollandse plaatjes, zo met dat water en fietsen.
Sjoerd zei…
Wat jammer, zoveel geld heb ik niet over...
Emie zei…
Wat een absurd hoge bedragen voor die appartementen! Maar het uitzicht is wel leuk.
In de weer zei…
Voor het theekoepeltje alleen al zou ik het doen, maar ja, le prix hè.
miekequilt zei…
Wat een geld!! Jammer dat ze zo lang leeg staan, daar gaan gebouwen echt niet op vooruit.
Ik hoop dat de weervoorspellingen niet uitkomen, want natte sneeuw, ik moet er niet aan denken.
Lies zei…
Hier ook van dat. Ik kocht (op plan) in 2013, 20 huizen (ook dat van mij) werden vernield door brand in 2016, en nu staan er nog steeds 7 te koop (zonder vloer/keuken/badkamer)...
Mooi ritje verder!
Lie(f)s.
Bertiebo zei…
Dat is toch niet meer normaal, zulke prijzen
Edward McDunn zei…
Mooi hoor, die oude kruiwagen met geraniums, is een plaatje.
Marlou zei…
ha Marthy,

wat maak jij toch altijd fijne fietstochten!!
Ik geniet hier mee...

groetjes van Marlou
Margriet zei…
Zelfs gisteren en vandaag valt het weer mee. Ben nog een paar uur naar onze volkstuin geweest met onze kleinzoon.Lekker zonnetje erbij....
Liesbethblogt zei…
Wat gek joh dat die appartementen niet verkocht worden, stelletje gekken zulk geld en dan ook nog zonder inhoud. Maar je fietst op hele mooie plekken de lente springt van je foto's, mooi!
Elizabeth zei…
Dat prachtige fietsritje zou er vandaag heel anders uitzien:) Tjonge, wat een verschil!
Oudewater is prachtig, en dat geldt eigenlijk voor de hele Krimpenerwaard. Door jouw foto's kijk ik toch weer met andere ogen ernaar.
En wow... zo'n kruiwagen hadden wij ook ooit! In de tuin van ons eerste huisje. Mijn vader had hem afgeschreven, maar ik vond hem te gek als decoratie!