Doorgaan naar hoofdcontent

Meuk is leuk

Samen met schoondochter Christianne ging ik gisteren naar een mooie loods op ons industrie terrein waar drie jonge vrouwen hun handel toonden. Twee daarvan verkopen tweedehands spulletjes zoals mooi servies, leuke vazen, bloempotten en kandelaars. De ander, vriendin van dochter en schoondochter, liet gerystelde meubeltjes zien in de allerleukste kleuren.

Ik ga deze week maar gauw wat bolletjes kopen want ik heb nog zo'n leuke sauskom staan. Hier stond een hele tafel vol er mee, zo'n leuk gezicht.



In een oud kaartenrek bordjes met allerlei motiefjes. Eigenlijk veel leuker dan zo'n degelijk gebakstel.

Het zag er allemaal heel leuk uit, petje af voor deze actieve vrouwen. Twee ervan gingen deze zomer met hun gezin kamperen in de Drôme vallei en wat brocantes bezoeken dus heb ik ze gezegd dat ze dan beslist de brocantemarkt in La Voulte-sur-Rhône niet over mochten slaan.

Reacties

Drenthegirl zei…
I love the Dutch connections with English words...Meuk and muck in this case.
"Muckin' around", "mucked up", "stuck in the muck" or in my mother's case, "That ol' mmmuck" because she'd lived on a muck farm for a short time until a muck storm hit the area!
Sjoerd zei…
Ik hoop dat ze wat beter op de prijzen letten dan hier bij de RD4 winkels. Het ziet er in ieder geval vrolijk uit.
Wat een leuke spulletjes en wat een ideeën kun je hier weer opdoen.
Kan niet anders dan dat jullie daar met een big smile hebben rondgelopen!
KnutzEls zei…
Alleen al alles bekijken, super. En meteen ideetjes opdoen. Hardstikke leuk.
Bertiebo zei…
Ooooh ok verzamel die kleine kandelaartjes van foto 4. Zoveel heb ik er nog niet
In de weer zei…
Leuk om daar rond te struinen !
Oh wat leuk allemaal. Wat ziet iets er anders uit als je het een kleurtje geeft, heel mooi gedaan. En die sauskommen met bolletjes, ik snap dat je ze gauw wilt gaan halen. En in zo'n loods geeft dat ook een vleugje lente direct.
O, naar zo'n kaartenmolen ben ik op zoek! Is die ook te koop?
Lies zei…
Da's in mijn ogen geen 'meuk'! Moooiiiii...!
Lie(f)s.
Janny zei…
Leuk om zo die oude meubeltjes een nieuw leven te geven!
Marthy zei…
Er staan er genoeg op Marktplaats, Jeanne.
Judy zei…
Leuk al dat mille fleurs bloemetjes serviesgoed. Ik heb er veel van gehad, maar weggedaan.
miekequilt zei…
Wat heerlijk om daar rond te struinen. Die kommen met plantjes vind ik enig. Ik heb er een stel staan, ga ik ook vullen, goed idee!
Marlou zei…
ha Marthy,

wat een heerlijkheid!
Mag dat ook heel graag doen!

groetjes.
Lijkt mee heerlijk plekje om rond te snuffelen. Ik heb de naam van de brocante genoteerd want wij gaan ook die kant op deze zomer :-)
Elizabeth zei…
Het is maar heel goed dat ik daar niet rondliep... Zoiets vind ik onwijs gaaf en ik kan me dan moeilijk inhouden. En inderdaad 'Meuk is leuk' , dat roep ik hier ook nogal eens...
willy zei…
leuk om daar eens rond te kijken en ideeën op te doen Marthy

prettige dag
Margriet zei…
Heerlijk die ouwe meuk! Ik hou ervan en heb ook veel van die spullen. Ben ook gek op rommelmarkten en tweedehandswinkels
Emie zei…
Nou, daar hadden we allemaal wel rond willen lopen, als ik de andere reacties bekijk. Inspirerende omgeving!
Liesbethblogt zei…
Wat een fleurigheid daar!