Doorgaan naar hoofdcontent

Stichting Boerderij en Erf

Begin van deze week nam ik de laatste boerderijen op de foto voor de beeldbank van de stichting Boerderij & Erf Alblasserwaard, Krimpenerwaard en Vijfherenlanden. In dit landschap staan meer dan  2000 boerderijen en ik heb er zo'n vijftig van op de foto mogen zetten. Zij zijn de iconen van de streek die het karakter van dit veenweidelandschap bepalen. De stichting heeft als doel de streekeigen bebouwing te behouden.

Ik heb genoten van dit project. Door iedereen werd ik vriendelijk ontvangen en ik had vaak  samen met Mart de leukste gesprekken met de eigenaren van de boerderijen. Ik leerde ook veel over het boerderijenbestand in mijn eigen omgeving. Toen ik de laatste boerderij op de foto genomen had en me omkeerde om naar mijn fiets te lopen zag ik aan de andere kant van de dubbele buurt deze schoonheid. Hij stond niet op mijn lijst, zal al wel eerder gefotogreerd zijn, maar ik maakte er toch even een foto van. 
Een ongewoon model voor de Krimpenerwaard en de erker zal zeker niet origineel zijn, maar zo mooi. Zeker met die voorjaarstuin op de voorgrond. Ik zou zeggen, kom eens kijken in de mooie Krimpenerwaard, een heerlijk fiets- en wandelgebied.

Reacties

Marlou zei…
Zeker een schoonheid!
Vlak bij hoogspanning... brrr...

Groetjes!
Bertiebo zei…
Ze zullen blij met je zijn, je hebt mooie foto's gemaakt. En ik vond het leuk om te kijken, er is zoveel moois
KnutzEls zei…
Gelukkig zijn die mooie boerderijen bewaard gebleven.
Sjoerd zei…
Toch vind ik die erker te modern, dat had volgens mij beter gekund.
Janny zei…
Een mooie tuin en een mooie boerderij, ik vind de erker er mooi bij passen.
Emie zei…
Het was hartstikke leuk om met je me te kijken naar al die juweeltjes in jouw buurt.
miekequilt zei…
Na ons bezoek zagen we hoe mooi het daar is en we willen zeker nog eens terug om te wandelen.
Bedankt voor het tonen van al die mooie boerderijen. Deze laatste foto is ook weer prachtig. Wat een mooie boerderij.
Lies zei…
Was een mooie opdracht ook!
Lie(f)s.
willy zei…
een ganse opdracht Marthy

en deze boerderij mocht hier ook niet ontbreken

prettig weekend
Prachtige woonstek!
Margriet zei…
Prachtige boerderij. Die [ ik denk] knotwilgen ervoor zijn ook zo markant!